Thursday, January 29, 2015

kenang


today i woke up in the morning, remembering that i had a dream. i cried hard in that dream, because my uitm's friends and i were in the big hall yet it was quite awkward since we were in the uum's ceremony. we were standing, and i didnt know how uitm di hatiku was played and we were singing our heart through the melody and when the song finished, we all hugged each other while crying so hard because of missing the place that we could never return to.

it feels like, uh i dont know. i long to be at uitm kuantan once again.
i miss them so much.

but yeah, i do love uum too.

cumanya, kalau dikiaskan- uitm itu seperti cinta pertama. jauh macam mana pun, berakhir macam mana pun sudah cinta itu, sebenarnya tetap ada jauh di hati yang paling dalam.

uitm kuantan pun dah nak ditutup tahun ni. i iz sad. tempat itu terlalu bermakna. ah, i love kuantan sehinggakan aku rasa mahu hidup di kuantan. tapi, kuantan tak bermakna tanpa manusia-manusia yang aku kenal di uitm.

haha, kalau masa sekolah menengah, universiti yang paling aku tak mahu pilih adalah uitm. sebab aku rasa, uitm, apa je yang best. gittewwww. tapi aku pilih jugak sebab nak minta tesl. dan entah kenapa aku letak pilihan 7 dan 8, asasi undang-undang uitm. it just.... happened. hahaha. sekadar memenuhkan kotak upu, dan sebab takde dah kos yang tidak berkaitan dengan sains. but, i didnt succeed through the tesl interview. alih-alih, dapat asasi law. dan tak tahu jugak when i had to choose between kmph or uitm kuantan, dengan tenangnya aku cakap kat mama dan papa yang i wanted to read law. lol. it just, once again.... happened. dan akhirnya, the university that i thought hmmm best ke hmmmm actually betul-betul mengikat hati aku dan teman-teman. it was special. dari segi pembelajaran dan teman-teman, i could not ask more. we got great lecturers, yes, i really mean this. and greaaaat friends, i really mean this too. we cant judge a book by its cover... so do the university. dont judge it by its name. hahaha. i miss uitm so much. :(

tapi, sebab tak dapat band 4, i read law at uum. uum best, itu tak dapat dinafikan. but, somehow i long for the days back in uitm kuantan. T_T





selamat malam, kuantan-
yang penuh kenangan.

No comments: