Saturday, July 30, 2016

commit


aku memang tak boleh tahan dengan orang yang tahu dia ada komitmen tapi pura-pura tak tahu tak respon buat-buat macam tak wujud. kalau dah rasa malas, kalau dah rasa tak berminat, kalau dah rasa tak nak join.. bagitahu. sekurang-kurangnya bukan diam.

aku langsung tak ada masalah kalau orang cakap tak mahu teruskan ke apa ke nak quit ke tak nak terlibat dah ke. tapi aku memang bengang dengan perangai macam sesumpah diam tak nak bagi respon.

sekurang-kurangnya hormat posisi. sekurang-kurangnya hormat rakan sekerja.

sebab bila kau ada rasa hormat, komitmen yang kau pegang tu.. sekurang-kurangnya kau tak buat macam tak ada apa-apa.

bertanggungjawab sikit dengan komitmen boleh? semua orang ada komitmen masing-masing. aku tahu. kau pun tahu.

aku tak minta sikit pun. belajar hormat orang. kita bukan budak kecil. kita bukan budak tadika. kita budak universiti.

ya tuhan, aku memang bengang.

i guess you know why we are called committee? yes. because we suppose to commit ourselves until our responsibility is being done.

bengang.
sumpah bengang.

sabar macam tak jadi apa. nak mengamuk bukan budak kecik. aku mengamuk betul-betul kan. main, main jugak. tapi, buat program kena serius.

bengaaaaaaaaangnya.

I CANNOT ACCEPT, TOLERATE OR COMPROMISE MYSELF WITH THIS KIND OF ATTITUDE.. AT ALL.

PISSED OFF.
LITERALLY.




No comments: