Saturday, June 16, 2012

Diyad & Darwish




Hari ini, ada kelas English. Mula pukul 9 pagi :)



Yang bestnya, kitorang belajar dekat pondok je. Dan, Teacher Azhana belanja kami semua (satu kelas) ice-blend sorang satu. Wahhhhh, sangat le teruja rasanya. Haha. Bila Teacher tanya, siapa yang sukarela nak pergi beli.. perghhh, laju je aku dengan Ipa bangun daripada kerusi. Waahaha. Kelas hari ni pun, rileks je. Sebab, tak belajar pun. Teacher cuma bagi kertas exam dan bincang dengan tuan punya kertas, apasal dapat markah macam ini macam itu. Huuuuu.

Aku dengan Ipa minggu lepas lagi dah beres. Others' turn la pulak. :D Tu yang syok pergi membeli-belah dekat gerai depan sekolah tuuuuuuu. Hoho.

Tengok jam, dah pukul sepuluh. Dari pintu pagar sekolah, dah nampak kawan-kawan sekelas dia dah keluar. Aaaaaa, kelas dia dah habis la tu. Merayu-rayu dengan Ipa nak pergi surau sekolah. Perghh, Ipa pulak boleh main-main dengan aku. Hahaha. Saja je kan? =.='

Bawak tupperware hijau, hulur dekat budak kecik yang tengah berdiri dalam surau. Sengih memanjang je dia. Haaa, bukak tupperware, tengok apa yang ada... huuuuu, nah.. makan kenyang-kenyang! =P Dari hari Khamis lagi buat request nak makan nasi, konon-konon kebulur la kan tinggal dekat hostel? Okai sayang, teman dia makan sampaaaaaaaaaaaaai la dia dah tak larat nak makan. Haha. Sedap, kan?

Kemudian, sementara tunggu waktu rehat habis, kitorang bla bla dan bla. Bercakap macam lah tak pernah berjumpa beratus tahun. Phewwwww, tanpa di duga Ipa datang menyelit. Haha, cari aku ye? Rindu ke? :D Cakap cakap dan cakap. Okey, budak kecik dah kenyang. Jom masuk kelas masing-masing. Yang si Ipa pulak, boleh pulak pegang kasut aku dan paksa aku jalan dari surau ke pondok dengan hanya berstokin sahaja. Warghhh. Dah la panaaaas. Grrrrrr. *muka marah* Hahaks.

Makanya, bersuka ria lah kami, the girls apabila bermain dengan anak-anak Teacher. Muka sebijik macam orang putih. Huuuu, sangat la comel budak Diyad dan Darwish itu. Mula-mula, tak ngam jugak dengan kitorang. Asyik bermain dua beradik tu je. Lama-lama, setelah dipujuk, setelah dibawak berlari, setelah main pusing-pusing huuu barulah si Diyad tu tak mau lepas dari aku. Asyik mintak nak main pusing-pusing je. Akhirnya, sama-sama terduduk di lantai sebab pening. Hahaha. Amik kau. Kuat sangat main. Aku main dengan Diyad. Ipa main dengan Darwish. Sungguh hyperactive budak berdua itu!






Oh, bila aku cakap Inggeris dengan Diyad, tetiba je dia tanya aku, kenapa aku cakap Cina? Hahahaha. Bila nak balik tu, cakap pada Teacher tentang apa yang Diyad tanya. Teacher senyum, dia cakap Diyad memang macam tu. Kalau Teacher cakap Inggeris kat rumah, dia akan tanya kenapa cakap Cina. :) Macam-macam.. Hehe.

1245, Teacher dah balik. Main kiss-kiss, main bye-bye. Okay Diyad dan Darwish yang macho, jumpa lagi! ^_^




Pergi surau. Cakap-cakap dengan budak kecik. Huuuuu. Lepas solat zuhur, sedang asyik kitorang berbicara dengan Ejum, tentang itu ini bla bla dan bla.. tup tup, abang budak kecik datang nak bawak dia balik rumah. Warghhhh. Beria-ia aku tak kasi budak kecik tu balik. Apaaa ni, kan tengah date niii.

Tu yang lambat tu budak kecik nak keluar, sibuk pujuk aku dulu. Hahaha. Aku pulak dah buat muka tak puas hati, grrrr, rasa macam nak mengamok je hahahaha. Do not be too childish, Sya Izz! Heeeeeeeeee. Okay la, okay la. Balik laa. Dan aku, teruskan baca novel PS, I LOVE YOU tanpa rasa bersalah sebab tak bukak buku-buku pelajaran. Huhu. Pulun jugak, pulun baca buku tu sampai tak peduli dunia sekeliling. Lalala. Barulah semuanya okay. :D

Buat statement pada Husna, "Ni lah kelas tambahan yang paling best sepanjang enam bulan"

Sama-sama gelak. Sungguh. Dengan pasang lagunya, dengan main-main bersama Diyad dan Darwish, dengan berkejar-kejaran situ sini, dan yang paling best mesti lah sebab dapat ice-blend free. Oh, Teacher siap kasi keropok lagi. Wah. Macam pergi berkelah pulak :)

A million of thanks, Teacher! We really love you. Soooooooooooooo much! =)





No comments: