Wednesday, July 16, 2014

28

dari tingkatan satu aku kenal qilah. entah macam mana entah boleh kenal hahaha cemana eh dah lupa tup tup jadi kawan tup tup jadi kawan baik kawan seumur hidup insyaallah walaupun gaduh je kerja masa kecik2 dulu cewah kecik2 la sangat.

lain orang, lain. kat ittifaq tu semua kawan seumur hidup aku kot. qilah, aku tak pernah tido rumah dia. walaupun selalu je tido rumah kawan2 lain. qilah, jarang je mesej waksep masa kat universiti tapi tetap boleh cari je bila2 masa.

mungkin sebab kami sama. aku jenis tak semestinya berhubung 24 jam baru boleh jadi kawan baik. dia pun jenis yang sama. kawan2 aku semua mostly macam gitu. ada satu quote yang cakap, jadi kawan baik bukan bermakna berhubung 24 jam tapi bilamana dah lama tak berhubung, bila berhubung tak ada apa yang berubah. tetap macam dulu.

aaaah. saya sayang kawan2 saya.

sekarang, qilah dengan aku hadapi situasi sama kot. hampir sama. cukup untuk buat kami faham diri masing2 bila cerita soal itu. kadang2, buat lawak bodoh pun boleh. acah2 kuat. padahal...... hahaha.

qilah selalu jadi manusia yang rasionalkan aku. jadi bilamana aku rasa tak rasional, dia akan bagi macam2 hujah serta hikmah kenapa tuhan bagi macam ini. semata2 untuk buka fikiran aku daripada asyik persoalkan tuhan, kenapa begitu kenapa begini.

i am sort of that kind of girl yang suka persoalkan dan cari kenapa semua benda ni jadi which is not too good for myself. because we cant predict future yet we dont what is the best for us. so how come you (I) can question god for giving the situation youre going through right now? pity me for being that kind of human.

qilah pesan lagi, tak semestinya orang yang kita sayang tu cuma untuk kita. kalau dia bahagia dengan orang lain, tak apalah. walaupun kita yang macam gila sikit sebab gila bayang hahahaha tapi those pains will fade away sooner or later. nak paksa2 hilang sangat pun macam meranakan diri. nak simpan macam makin tak betul. jadi, enjoy the moment je lah. that moment someday will become your reason to smile. chill, for you have been going through hard times that appear in your life waaaa imma superwoman yeah yeahhhh.

aku pernah tanya qilah, "kau masih ada rasa nak kahwen ke lepas semua ni jadi?"

jawapannya, haaa rahsia kitorang je haha tapi betullah, masih percaya ke? lol.

bila aku cakap nak kahwen 28, mostly kawan2 kecam aku hahahaha jangan la wei support la kawan engkorang ni. aku sebenarnya bukannya nak kahwen 28 sangat cuma hahaha nantilah kahwen2 tu lek2 dulu belajar dulu cari duit dulu duduk rumah mak ayah dulu travel dulu pergi korea dulu ke haha. semua orang ada impian masing2. semua orang ada cita2 masing2. kan.

haha.
okbai.

1 comment:

Syahirah Ruslan said...

Travel pegi korea. . Hahahhah