Monday, October 6, 2014

currently living in sintok


sudah sebelas hari di sini. sudah sebelas hari meninggalkan seremban. sudah sebelas hari berada di sintok. dan insyaallah akan terus bertahan untuk empat tahun mendatang.

benda sekelip mata.

khamis tiga minggu lepas pergi temuduga di uum kl. dah la pergi tak cakap kat mak ayah. pergi dengan kawan-kawan. naik ktm. whoa. kuala lumpur. it was great, though. khamis dua minggu lepas kena daftar dah. alhamdulillah sebab dapat.

lari perancangan hidup. dah bersimpang. haha. kalau diikutkan, tekadnya, lepas asasi memang dah tak ada ingin mahu sambung law. tapi, saja je hantar rayuan ke uum. sebab entah, rasa nak buat. memang tekadnya, mahu menghabiskan degree sains pentadbiran yang tiga tahun di uitm. lepas tu terus sambung masters yada yadaa yadaaa. stuff like that.

tapi, bila dah start kelas kat seremban, tuhan je la tahu.
aku sayang seremban.
aku sayang manusia-manusia di dalamnya.

cuma aku tak suka apa yang aku belajar. business maths. accounting. i rather die. hahaha.

jadi, bila tuhan beri aku pilihan...
aku rasa aku patut cuba.

maths memang susah. sampai aku yakin aku memang tak boleh tolerate. hei, aku kenal diri aku. T_T tapi law pun lagilah susah. tapi aku cakap pada diri aku, walaupun apa yang aku mahu buat ini juta kali lagi susah sekurang-kurangnya ini susah yang aku pilih. ini susah yang aku mahu.

aku sedih meninggalkan seremban.
tapi sintok, lama-lama aku makin suka.

aku suka belajar di sini.
aku suka kuliah kat sini.

masa pensyarah tengah mengajar pun aku boleh senyum. haha.

walaupun agak rindukan seremban, sebab kat sini macam sunyi sikit, tapi anis cakap... kalau asyik nak merungut, bila nak bersyukur? whoa! jadi, aku cuma terima apa adanya. kawan-kawan kuantan aku pun ramai je kat sini. ni kes sebab bind dengan uitm la masa asasi. bila tak lepas muet band 4, cari alternatif lain macam mana nak sambung law juga ahaha.

sintok okay. meriah. walaupun aku rasa macam dugaan asyik datang je. lepas satu, satu. bukan dugaan pasal belajar la. i mean dugaan yang kau akan cakap, thats life. *sigh*

ssokeyyy.
aal izz well.

you gonna do this.
you can do this.

aku harap tuhan boleh kuatkan aku untuk sejuta tahun lagi.
aku harap aku lagi kuat seiring dengan masa berlalu.

till then.
salam alayk!
may allah bless.






1 comment: