Saturday, December 10, 2016

kali ini


ya tuhan, berikan aku sedikit lagi kesabaran dan ketenangan hati. sampai habis exam final pun cukuplah.

kali ini je.
kali ni.

lepas tu lantaklah nak jadi apa pun. aku dah tak kisah. sekarang pun aku dah tak kisah sangat tapi hakikatnya jauh di dalam hati terasa la jugak sakitnya alahai. tapi, kalau dah lama-lama begini pun, rasanya hati aku tawar sendiri. sampai rasa nak menyerah je dengan keadaan.

macam nak cakap, "YOU WIN."

PUAS HATI?

hahaha. drama. tapi aku pernah tanya daus. masa dia ambil keputusan untuk hidup tanpa orang-orang yang dia sayang, macam mana dia ignore the pains?

kau tahu daus jawab apa?

"ignore the pains."

phewwww. daus ni walaupun pemikiran dia macam alien tapi kadang-kadang bernas dan berguna. dan, senang.

malas dah nak deep.
malas dah nak touching.

suka tak suka aku tak kisah.
aku dah malas.

aku maksudkan.

though i miss the people more than the moments. but ssokayy. aku cuma akan tepuk bahu sendiri, dan katakan tidak apa.

tidak apa.
semua akan baik-baik sahaja.

tidak apa.
semua ada hikmah.

wanie selalu pertikaikan, katanya aku tidak rebellious. asyik pendam je, asyik terima je. kalau gaduh pun masih lagi nak back up.

haha aku diam je lah.

wanie tak tahu macam mana aku bila aku dah tekad berhenti sayangkan orang. walaupun aku serba salah, tapi bila aku berhenti.. aku betul-betul berhenti. sesayang manapun. kalau dah tak ada hati. kalau keadaan dah terlalu menekan. kalau aku betul-betul angkat kaki untuk berlalu. tahap orang akan cakap, sampainya hati kau?


No comments: