Wednesday, April 18, 2012

Isnin, Selasa & Rabu


Isnin,

Merayau-rayau sekejap waktu BADAR ~ Bila masuk kelas, tengok girls berkumpul kat meja. Di depannya ada dua kerusi, untuk kakak naqibah. Oh, tapi kakak naqibah tu dah tinggal dah kelas kitorang, pergi ke kelas tingkatan 2. Maka, dengan selamba-yayaya nya aku dan Ipa pergi duduk di situ. Okai, main permainan ustazah. Aku jadi ustazah, dan Ipa, pura-pura jadi penilai aku. Sungguh indah berukhwah bersama mereka yang tersayang! :D Konon tengah ceramah, erm kebetulan kakak naqibah kasi kertas pasal akhlak mulia. Okai, hurai-hurai sikit pasal topik tu bla bla bla sambil gelak-gelak. Suka sangat bila tengok diorang senyum, dan sangat lah best bila dapat senyum bersama mereka
:)

Tafsir doa iftitah. Kaitkan dengan tidak berputus asa dalam belajar; seperti yang pernah dia kasi tau pada aku.. Kongsi cerita dengan mereka. Pasal yang pernah Kak Jeny bagi tahu, tentang peranan Khauf dan Rajak dalam menghadirkan solat yang khusyuk. Bila takut pada Allah + mengharap redha Allah bersatu dalam satu rasa, akan hadirlah hubb.. iaitu perasaan cinta. Bila dah perasaan cinta kepada Allah tu ada, dengan sendirinya solat akan jadi khusyuk. InsyaAllah :') Sekadar berkongsi ilmu ~

Cerita-cerita, gelak-gelak, dah pukul 3. Okay kawan-kawan, masa dah tamat. Jom pulang :D

* * * * * *

Dalam kelas tu, semua semangat. Aku je yang melentok kepala di atas meja. Uhuuuu. Rasa betul-betul tak boleh berkompromi dengan numbers. Tak tahu dah macam mana nak tanamkan rasa cinta untuk pakcik makcik numbers tu. Uarghhh.

Still, masih lagi susah nak handle perasaan rindu. Rindu hostel :) Tapi, itulah, hidup selalu ada dua pilihan. Dan, aku yang pilih pilihan itu. Sakit atau tidak, itu risikonya. Moga semuanya berbaloi. Betul-betul rindu A102 & A206. Alahai, jumpa kat sekolah, tak sama dengan bersama-sama menghabiskan masa di hostel. Lain sangat.  Mereka sebenarnya sangat dekat di hati. Aku, akan merindukan kenangan-kenangan manis itu. Moga bisa dijadikan penguat semangat! Aku akan pastikan, semua ini berbaloi.


Selasa,

Kelas malam addmad di sekolah, erk, seperti biasa, kelas cikgu khairul memang menyeronokkan. Yeahh. Cikgu kasi soalan. Okay, cikgu pusing-pusing kelas dan tengok, ohh, cikgu tengok jawapan, sebenarnya minggu lepas cikgu dah buat revi tika 9211, jadi masih ingat  kot~ Dan cikgu cakap, "Bagus, bagus.. Moga kekal dalam ingatan". Amin :D Sangat seronok. Malam itu, Husna; ikan selayang. Hani; ikan kembung. Aku cakap diorang kena panggil aku duyung! Sambil gelak, tapi Husna kasi aku; ikan kongea. Uargh. Serius, memang dua orang itu memang sangat menceriakan hidup. Teman sebilik yang sentiasa ada untuk aku. Mana taknya, masa tingkatan 3, di Bilik 13 ~ bersama mereka. Tahun ini, tingkatan 5, di Bilik A102 ~ masih juga bersama mereka :)


Rabu,

Malam ini, physick. Uhuuuu.
Takpe, takpe.
Penat tahun ini je, :)






No comments: