Saturday, November 22, 2014

forget



even if it hurts now,
time is passing by,
wounds will heal.

-- i will forget / heartstrings


merindukan kehadiran manusia-manusia yang sering mengelilingi diri ini. dengan terlalu. kadang-kadang, yang jadi pengubat jiwa penguat semangat adalah mereka. alahai, rindu betul. aku bukannya reti hidup cuma dengan dua tiga orang. daripada asrama, sampai kuantan hingga seremban.... semua riuh. hmmm, kat sini, riuh jugak. tapi ada sunyi yang terselit.

anis lyana cakap, sampai bila nak mengeluh.

ya lah, betul. ini tak betul. itu tak betul. perangaaaaaaai. tak boleh ke hidup syukur dengan apa yang tuhan bagikan cukup-cukup ini? boleh tak?

bersyukurlah.
walaupun secebis.
kalau rindu sangat pun, sekurangnya tuhan dengar. dan, pasti disampaikan salam rindu itu dengan dijagakan manusia-manusia yang engkau sayang itu sebaik mungkin. tak cukup lagi ke?

dr rafidah cakap, "people tends to like their past more then their future. dont do that. past is past, that remains past." dan, "you are not going to surrender. dont let go."

wah siapa yang tak nangis terharu kalau kena tibai dengan kata-kata yang terang-terang betul.

ya allah berikanlah kami semua kekuatan untuk,
terus hidup moga disayangi moga dirahmati.

tiap kali dengar lagu dalam cerita heartstrings mesti teringat kuantan. sebab itulah drama korea pertama yang aku tengok. gigih betulkan habiskan dalam sehari. itulah saat kenal yonghwa, kenal cn blue. terus jadi fanatik lols. ini semua salah ayaa. kenalkan aku dengan korea. wadehel hahahaha. yang pastinya, heartstrings could bring me back to the old days. going through the memories that would not be repeated, and left behind as my past story. tiap lagu-lagu semua ber-memori untuk tiap-tiap peristiwa. payah kalau dah sentimental. gila.

terima kasih aya, kenalkan aku dengan semua ini. walaupun banyak membazir masa aku ngahaha tapi sebenarnya aku rindu, meriah kita bila bicara soal korea ni lols. boleh merapatkan silaturrahim sebenarnya hihi. memang pun.

doakan aku kuat, untuk hidup.
cerita lama, cukup jadikan pem-booster untuk bikin senyum saat layu,

:)




No comments: