Monday, November 10, 2014

nostalgia yang hilang


tak sengaja tengok dan baca emel-emel lama. dari zaman tahun 2009. haha. kadang-kadang tak habis fikir, macam manalah masa sebenarnya boleh mematangkan. but yes, it is. we grow up as time goes by. zaman-zaman itu lah yang paling dirindui. zaman-boleh-buat-apa-sahaja. entahlah. tak boleh berhenti senyum. untuk setiap orang yang pernah kita beremel sama-sama, ada yang sudah terputus hubungan ada yang masih begini ada yang masih kekal. terima kasih beri aku peluang. untuk rasa manis itu. walaupun sekarang ada yang jadi pahit. tapi, tak apalah. hidup. :)

haih.

rasa nak balik rumah.
tapi kena qowiy! nak kena balas jasa mak bapak.

hari ini dalam facebook ada berita seorang mak meninggal dan sempat tolak anak dia ke tepi jalan masa hantar anak dia pergi sekolah. dia yang kena langgar. ya allah, sedih. budak tu baya adib je. innalillahi wainnailaihiroji'un.

rindu mama.
rindu rumah.
rindu besut.

kalau difikirkan rindu, sampai bila tak habis. T_T

ya allah kalau di dunia ini kami berlama-lama cuma sebentar, moga-moga ada syurga untuk kami berlama-lama untuk selamanya.

okey dah, mari belajar. mari usaha. cakap kat ika (roommate), "kalau boleh aku taknak besar. nak duk rumah je dengan mak ayah." ika cakap, "habis kau ingat mak ayah kau tak penat nak jaga kau?" hahaha. paling win. lepas tu ika sambung lagi, "inilah masa nak balas jasa. belajar untuk mak ayah. buat assignment. bla bla bla."

oh god.
lemme have the chance to repay all the kindness that they have been given to me. so i can give paradise on earth to em.

gimme strength!
yuk. belajar!

No comments: