Monday, December 21, 2015

sebab


rindu nak belajar bahasa melayu, bahasa inggeris, bahasa arab... yang proper. pergi kelas, buat esei, poems, ayat balaghah dan so on so forth.

rasa muak. rasa jemu kalau tak ada jenis matapelajaran macam ni. alaaaa rindunya.

bosan.

dah bosan dengan facts, statutes and cases.

nak menulis ikut suka hati.
nak menulis bayangan mimpi.
nak menulis tak digari.

benci.

dah lima semester okay kau bergelumang. tinggal lima semester lagi. sabarlah. kau sendiri tahu kenapa kau pilih jalan ini, kan?

ingat tak,
-i will finish what i have started.

ingat tak,
-kalaupun aku menyesal nanti, sekurang-kurangnya aku takkan menyesal sebab aku dah buat pilihan yang aku memang nak.

ingat tak,
-passion can come second. the first will always be the intention.

dan ingat tak,


kan?

aku rasa kebanyakan orang ada sebab yang sama kenapa masih tak mahu mengalah, dan bertahan.

(merasionalkan diri)

(lapar)

(nak ciken cop, nasi ayam, sotong celup tepung, cheese cake mama)

(sabar lah)

(kembali bersemangat)




No comments: