Thursday, August 5, 2010

Budak Hostel


Assalamualaikum. 

Aduh, rindu kamu wahai blog ! Hahaha.

Padahal baru seminggu tak buka . Hurmmm . Y're my passion kan..

Okey. Sejarah hidup aku. Pertama kalinya dalam hidup, aku bergelar budak hostel. Wawww! Haha. Tak adalah, cuma hari sabtu lepas.. Secara sahnya aku masuk hostel. Hostel baru macam hotel lima bintang bak kata Ustaz Do. Pergi hostel, petang. Dalam pukul 530 petang. Pergi dengan Ayah Chik dan Kakak. Thanks yaa mierah tolong angkat barang saya. Hahaha. :D Mula-mula naik bilik dulu. Tengok ada Hani. Kami turun dulu, dan Hani turun kemudian. Tolong mengangkut barang. Haha, ni sayang kawan aku ni. Hmm, lepas tu aku pun masuk laaa dorm aku. Ada katil, ada loker. Ooo yeahhh. Teruja, sebab pertama kali ! Hahaha. 

Roommate aku form 3 :

HusnaMunirah - Mc Na, geng gila gila aku .
Azhani - Mc Ni, geng gelak guling guling aku .
AnisNajihah - Mc Nis, geng ketuk ketuk aku .

Geng sporting ! Mc Na sekelas dengan aku. Mc Ni kelas S. Mc Nis kelas T.

Hehehe. Petang tu mengemas apa-apa yang boleh di kemas. Malamnya, tidurlah aku. Haha, katil tingkat dua. Huhu. Tak apalah, Mc Na bawah aku . :D 

Rutin harian sekarang :

Setiap pagi bangun mandi pukul 6 gitu. Haha. Mentang-mentang asrama baru ni air banyak . Selalu aku tersedar bila dengar suara orang mengaji kat surau. Senang-senang je tersedar. Haha. Tidur balik kejap.. Sempat lagi. Haihh.

Lepas siap, pergi solat kat surau. Naik dorm, buat apa yang patut. Salin jadual, tidur balik, kemas kemas ke ... :)

Kemudian, pukul 7 pagi turun ke dewan makan. Haha, hari pertama.. Aku tak makan. Sentuh sikit je, waaa rasa nak muntah. Hahaha. Apa laaa, tapi sekarang dah biasa :0

Pukul 7.10 pagi ada perhimpunan aspuri. Hmmm, barulah pergi sekolah. Balik sekolah, makan dulu. Naik dorm tu, buat laa apa apa yang patut. Selalu petang-petang, kitorang membasuh, mandi. Baru buat kerja sekolah. Aku dengan Mc Na laa memandangkan kami satu kelas. Haha. Kalau malas, tidur. Masa petang laa paling santai. Satu blok sunyi sepi je. Jenguk dorm tu, penghuni tidur. Dorm tu, penghuni buat kerja sekolah. Haihhh. 

Lepas solat Asar kat surau, kalau rajin makan petang.

Kemudian, dalam pukul 7 petang turun makan malam. 

Solat maghrib. Lepas tu, solat hajat. Kemudian, sesi ta'alim. Mengaji, berzikir. Solat Isya'. Itu kalau tak ada kelas. Kalau tak, lepas solat hajat dah blah. :P

Balik kelas malam atau prep, supper. Haha. Masuk dorm, sekitar 11 lebih.. Baca al fatihah, as sajdah, al mulk, ayat kursi. Selalu k Wani jadi imam. Ngeeee. Kitorang baca ramai-ramai. Barulah buat kerja sendiri lepas tu .

Kak form 5 dan form 6 tidur awal selalu. Pukul 12 dah tidur. Kitorang biasa tidur lewat. Dekat pukul 1 gitu, study or buat homework. 

Dua kali baru aku tidur kat katil sendiri.

Sekali tidur dengan Mc Na. Haha, part ni laa menunjukkan kitorang ni penakut yaa. Hahaha. Memandangkan Ada tidur dengan Hani.. Aku tidur dengan Mc Na. Ngeee. Kisahnya, Mc Na nak letak kain batik kat tirai katil. Aku tak nak. Aku suruh Mc Na letak cadar aku macam kain selimut warna putih. Tiba-tiba semua senyap. Haha, pakat berebut ke katil. Hieshhh. Then, aku ambil selimut hello kitty. Ahaaa, aku berebut dengan Mc Na nak tidur tepi dinding. Hahaha. Last, dapat kat Mc Na.. :P

Sekali tidur dengan Hani. Awal. Pukul 11 lebih. Sebab sejuk sangat. Hujan. Aduhai, aku dapat tidur tepi dinding. Haha.

Oh, sempat merosakkan selimut hello kitty aku. Waaa, dah berlubang. Hahaha. Tangan aku kah yang tak reti mensterika ? Wakakaka T_T

Ada sekali tu, nak turun makan malam. Hujan, lebat sangat. Kitorang lalu ikut pintu belakang aspuri. Redah, lalu alik surau bahagian lelaki. Nasib baik tak ada orang. :) Nak masuk dewan tu, kehujanan! Haha. Basah lencun kitorang. Sejuk.... Haha.

Sempat ustazah shamsiah warden tepuk tangan tengok kami. Haha. Konon konon dah berjaya lari. Ngeee ~ Ustazah cakap tu laa untung dapat duduk asrama baru. Jauh, dapat rasa basah kena hujan. Hahaha.

Konklusinya, duduk asrama ini agak best. Sebab, aku ada geng satu kepala yang sentiasa tak cukup ubat. Hahaha. Kemudian, aku belajar untuk menjadi diri sendiri. Diri sendiri yang terbaik. :)

<3

Oh yaa, minggu ini jadual anjal. Kali rombak betul-betul pelajar. Aku masuk kumpulan 1, kelas S. Haihhh. Best juga, sebab kosong. Budak kem tak ada. Dan, hari ini budak kem dah balik.. Kami duduk kat bilik APD. :D

Tadi, eyrah cerita pasal cerita hantu. Paranormal, dan apa apa yang berkaitan. Kami yang girls ni sikit sikit menempik. Dan, baru aku tahu geng aku pun penakut juga rupanya. Aiyoo, hehe. Aku pun sama. :)

Dan, aku penghuni Dorm 13. Bilik No 13 :D




Regards,
SyaIzz


If ALLAH is with you, then whom do you have to fear? If ALLAH is against you, then what hope do you have?
 

No comments: