Saturday, June 7, 2014

Abo Acube Khai

Teringat roommates.

Masa tu ada abo dengan acube je dalam bilik. Amie busy dengan mock trial so memang hampir hari-hari dia turun bawah dengan krew-krew eceh.

Ada satu petang, semua tengah tido haha weekend rasanya so memang kerja lain lepas zuhur. Satu rumah biasanya, sunyi je. Qada tido la katakan haha. Tiba-tiba dengar abo panggil aku, "ibu.. ibu." Haha bebudak rumah semester satu ada dalam tiga empat orang panggil aku ibu. Yang lain semua aizeezee. Tapi acube setia panggil aku zizie. Abo pulak hingga semester dua tegar panggil aku ibu. Lol. Tak normal budak-budak rumah aku di semester satu hahaha siot sebab tu sorang-sorang jadi rapat. Rindunya A107.

Bila di semester dua, tukar ahli rumah dapat rumah lain A206. Normal sikit sebab semua dah panggil izz. Tapi rommates aku je la yang setia dengan zizie, ibu. Auwhh. Okay sambung cerita. Bila abo panggil, tersedar. Dia nangis-nangis. Lepas tu sebagai seorang ibu muahaha pergilah turun katil tingkat dua tu bla bla bla pelok bla bla bla pujuk bla bla bla cerita auwhh bila abo dah okey dia ajak aku dan acube pergi makan sushi king. Yeayyy abo belanja hiks.

Maka keluar la pergi ecm yang sekangkang kera dari uitm tu muahaha. Kemudian kat sushi tu perghh order lah apa, abo belanja. Tapi biasalah, itu first time aku makan sushi dan entah, tak kena dengan selera kot. Haha makan pun slow je. Siap tukar lagi makanan aku dengan makanan abo sebab nampak dia punya lagi boleh telan. Masa kat kedai tengah makan-makan tu, khai join. Biasalah, nak jumpa acube dia.

Haha khai jugak yang perasan aku tak suka sushi sebab makan punya la lembab. Lepas tu depan abo dia cakap aku makan ni semata-mata nak jaga hati abo haha tak guna khairi. "Zizie makan tu sebab nak jaga hati abo je tu haha." Ingat lagi ayat dia. Dekat kuantan tiga-tiga ni aku rapat. Dan khai, aku rasa dia satu-satunya lelaki yang bukan sekelas yang aku rapat gila.

Ha'a la. Baru perasan. Khai sorang je lelaki yang aku rapat walau dia bukan sekelas. Sebab kat kuantan, aku tak peduli orang sangat. Cuma rapat gila dengan classmates housemates. Bila dah semester dua baru kenal yang itu siapa yang ini siapa. Baru mula rapat dengan kawan atas kawan. Dengan manusia-manusia tepi jalan kat dalam kuantan tu. Haha. So basically boleh la cakap aku hidup kat kuantan tu sebab ada classmates housmates. Nyawa-nyawa aku. Yang khai pun sesat boleh jadi nyawa aku jugak sebab entah, sebab dia pakwe acube kot. Acube tu aku rapat gila dengan dia. Automatiknya jadi rapat dengan khai sebab dia gila. Aku gila. Acube pun gila. Ahh rindunya budak berdua tu. Rindunya abo.

Ianya petang yang indah.
Tak tahu kenapa cerita.
Sebab teringat kot.
Atau mungkin sebab rindu kat abo acube khai.
Haihh pada diorang la aku nangis, merajuk, gila, kongsi cerita, suka tawa, lepak.

Rindu kuantan, dan setiap yang pernah wujud dalamnya.

No comments: