Monday, June 16, 2014

skeptikal


aku sebenarnya agak skeptikal dengan orang-orang kaunter, tidak kisahlah kaunter bank ke apa-apa ke. ahaha. biasalah. orang pesimis macam aku, hmmm, memang.

ceritanya atm ambank telan kad bank islam aku. huarghh tapi hari itu hari sabtu. bank tak buka. makanya, hari ini ahad. jihah ajak pergi jerteh terus sebab dia nak pergi cimb bank, dan aku pulak nak kena pergi kutip kad yang atm dah telan tu.

bila pergi ambank, encik abang kot merah tu cakap kena pergi buat kad baru kat bank islam. -___-" nasib baik bangunan depan tu je. dan yang paling nasib baik, sebab abang kaunter tu manis aherherher ya ampun manis banget. aku dan jihah dah jatuh hati. sebab dia cakap baik-baik. kalau tak maunya aku dah maki atm diorang. dah terang-terang rosak, lekatkanlah notis. dah rabak kot atm bank diorang tu. jadi aku cuma cakap dengan lembutnya, "baiki. atm tu rosak." dia angguk. alahai manis, gila, manis betul. lepas tu blah angkat kaki pergi bank islam. satu hal pulak nak pergi minta kad baru.

di bank islam, amboi lagi la jatuh hati dengan encik abang kaunter. ekeke. yang ini sejuk mata memandang baiknya alahai tuhan je la yang tahu. manis betul. dah selesai semua, bila keluar, jihah cakap dia nak abang ambank. aku pulak nak abang bank islam. hahahahaha, dasar perempuan!

dan abang-abang kaunter itulah yang menyebabkan tengah hari kami yang panas terasa begitu nyaman. wakakaka.

yang paling penting, siap cakap kat jihah, "doakan aku nanti in the future dapat suami macam abang bank islam. walaupun aku tahu aku ni tak baik mana. hahaha"

tapi serius lah,
manis betul hari ini walau rm 12 melayang untuk kad baru.
tak apa, kad baru kad team harimau malaya warna hitam.
sumpah hensem.

sekian.
juga, hari ini aku belajar untuk tidak skeptikal,
dengan mana-mana manusia pun. hihi.

No comments: