Monday, January 30, 2017

24/7 365


aku selalu fikir, kenapa aku jadi macam ni? kenapa aku asyik melepek depan tv. suka main phone or should it specifically said as ws sebab dah lama takde semua laman sosial. 

(hey takde laman sosial is good for me. i am not attach to my phone at all. pernah lah jugak tiga hari tak pegang phone sebab malas nak charge. biar je mati haha. yang si cila pulak duk condemn aku cakap mesti aku tak tahu berita semasa sebab taknak active kan balik semua tu walaupun dia asyik pujuk aku. heyyy, aku baca news dekat google okay. bersepah. bbc cnn thestar freemalaysiatoday allkpop pun boleh hahah) 

lepas tu aku fikir jugak, kenapa semua orang lebih hidup dekat dunia maya daripada hidup dekat dunia realiti? kita cakap kita rindu kawan tapi bila jumpa duk sibuk balas ws orang. kita tanya kenapa tak riuh petang-petang di halaman sedangkan kita nak keluar rumah pun malas. kita fikir kenapa ada orang boleh kenal jiran sampai sekampung tapi kita sebelah rumah pun tak tahu nama, tapi bila mak bapak mengajak pergi makan-makan rumah jiran kita tak nak bergerak sebab lagi mahu tengok movie?

ironi kan.

tak, sebenarnya aku nak cakap aku pergi makan kek rumah jiran aku. sedap. saja makan-makan katanya saja sambut birthday yang mana ada. lepas itu aku tak balik rumah teus. aku pergi rumah jiran aku sorang lagi, tahu buat apa? main tangkap kupu-kupu dan snakeboard dengan anak-anak jiran aku. haha it was really fun. walaupun aku je yang macam terlebih umur, who cares haha. sempat la jugak pinjam basikal jiran yang lagi sorang buat pusing kawasan. the wind makes me feel so alive yet the sunset is dancing with me along the road.

all of those stuffs that wandering around my mind make me realize that, i can make things change only by changing myself first. it is the obligation. 

i am giving myself another chance. because i want to live my life well, with no regrets. i am so sick of being the one whom actually doesnt suit me. i dont want to live in that pathetic masquerade any longer. i dont need any masquerade. i am done with it.

#feeling like watching the odd life of timothy green so i can appreciate life more. and the internship, so i can keep tighten that little ass whenever i stumble and fall.


No comments: