Sunday, August 23, 2009

Kawan-kawan baik aku..!!!

Assalamualaikum juga selamat petang kawan-kawanku.Hmm.Hari ni sempat on9 lepas sahur jer.Lepas tu,mama Sya Izz guna buat assignment.Ni baru dapat.Hehe.Punyalah lama tunggu.Jadi,nak mengelakkan bosan tu kita kemas rumah sampai comeyl.Ahakss.Lalala.Saja nak jadi orang rajin hari ni.Wah.Bestnya.Sekarang ni Sya Izz dengan mama je ada kat rumah.Papa dan adik-beradik yang lain pergi balik rumah Tok.Hmm.Nampaknya berbuka puasa berdua je laa hari ni.Hehe.Tak pe.Pc kan ada.Tak laa boring sangat.Huhu.Yang ni sedihnya + malasnya rasa.Sebab apa..?..Sebab Sya Izz punya bilik yang bersepah tu tak kemas lagi.Waaa...!!!..Letihnya.Haha.Alasan je tu sebenarnya.Sebab utama ialah malas.Haha.Semangat optimis diri...jalan hari dengan pasti..selama jantung berdetak..selama itu pun takkan berhenti..berlari...wujudkan mimpi..terus berlari..agar hidup ini bererti.Jom nyanyi.Sambung lagi..Jatuh bangkit aku kembali..susah payah aku tak peduli kerna hidup hanya sekali..lalalala.Ok.Dah habis nyanyi.Hmm.Nak cakap apa lagi eh..?..Aha..!!!.Dah dapat idea pun..Nak cerita pasal kawan-kawan Sya Izz pulak..Hehe..Syieqa..aku ambil idea kau ok..?..Ok.Jom mulakan pengembaraan kita ke dunia fantasi kawan-kawan Sya Izz...............



Kawan Perempuan a.k.a Female friends :

- Syieqa = Apa ek nama sebenar dia..tak ingat dah..?..Oppss..sori..gurau jer..Pasal Syieqa..Hmmm..Aku kenal dia masa form 1..Masa kitorang sama-sama masuk kelas 1 Ibnu Jarir.Tapi..agaknya jodoh kuat.Hehe.Kitorang pun still sama kelas jugak iaitu 1 Ibnu Rushd.Tapi..tahun ni je jodoh tak kuat.Syieqa naik kelas dan masuk kelas 2 Ibnu Sina manakala aku tetap setia dengan 2 Ibnu Rushd.Ahakss.Siap kau Syieqa..Tunggu laa..tahun depan aku kejar kau.Lagi satu..kalau kawan-kawan nak tahu..Syieqa ni manis tau..sebab tu ramai orang terpikat.Ececece.Suka lah tu.Haha.Sayang kau..!!(~_~)

- Jihah = Masa form 1 kitorang tak laa rapat sangat pasal Jihah kelas 1 Sina manakala aku 1 Rushd.Disebabkan tahun ni Jihah masuk kelas 2 Rushd dan kitorang duduk sebelah menyebelah macam pinang dibelah dua..maka secara tak rasminya kitorang jadi rapat sangat.Hehe.Sebab aku suka kawan dengan Jihah...?..Hmm..Sebab Jihah ni cute sangat.Lepas tu,Jihah ni baik tau.Suka buat lawak dan cara dia ketawa bagi aku comel sangat.Ececece.Macam baby.(^_^)

- Pqah Qylah = Rapat gak masa form 1 and form 2.Hmm.Aku berterima kasih sangat kat dia sebab dia yang memperkenalkan aku kepada taekwondo.Hehe.Sayang kamu!!!.Lepas tu,Pqah nie dia suka bercerita semua kepada aku termasuk tentang superman dia*superman aku..!!!Haha walaupun aku tak bercerita sangat dengan dia.Haha.Sori ye sayang.Pqah ni manis dan comel macam Syieqa tapi opss..tak boleh dekat tau..dah ada yang punya.Siapa punya..??..Superman punya.!!..Hari ni risik..esok bertunang dan sepuluh tahun lagi kawen.Haha.Jangan marah..!!Sya Izz sayang Pqah..!!(*_~)

- Husna Madiha = Masa form 1 kitorang selalu duduk berdua dan cakap impian kitorang.Apa ekk..?..Macam-macam.Kitorang cakap kitorang nak pergi Ireland laa..Dublin..New Zealand and banyak lagi.Rindu masa tu..!!!(-_^)


Kawan lelaki a.k.a. male friends :

- Izzat = Hmm.Masa form 1 aku tak rapat sangat dengan dia.Masa form 2 baru laa rapat.Pasal apa aku suka kawan dengan dia..?..Hmm..Pasal Izzat ni baik..tak suka marah-marah..cute..!!Suka minta cokelat dan aku dengan baiknya suka bagi cokelat.Biasalah.Kita kena buat baik dengan ketua kelas kan..?Hehe.Apa lagi yer..?..Hmm..cukup lah tu..Haha..(^_-)

- Syafiq = Masa form 1 aku tak pernah cakap pun dengan dia.Kenapa..?Sebab dia kelas lain.Form 2 pulak aku rapat dengan dia pasal dia selalu gak suruh aku tolong pinjam buku pastu tolong laminate.Haha.Time tu baru mengaku kawan kan..?..Ecece..Gurau je.Ayat yang biasa aku dengar..?..''Tolonglah..mg kan kawan aku..mg nie bla bla bla...''...Hehe..Pernah gaduh gak tapi esoknya buat cam biasa jer.Cam tak pernah berperang.Hehe.Apa daa....Biasalah kawan kan.Aku pulak suka tengok dia melukis dan dia ni kreatif tau.Manis lak tu.Ada lesung pipit lagi.Satu-satunya pengawas sekolah kelas kami.Ok.Cukuplah pasal Syafiq.Nanti tak muat nak tulis.Haha(^_^)

- Muzakkir = Sama macam Syafiq.Masa form 1 tak pernah cakap.Form 2 pulak sebab dia sama mcam Izzat..suka minta cokelat.Hari-hari kot.Aduhai.Habis cokelat aku kalau macam ni setiap hari.Tapi..aku rasa memang hari-hari pun kan..?Hehe.Kitorang pulak selalu gelar dia YB..MB..Tok Imam atas alasan-alasan yang hanya 2 Rushd je yang tahu.Hehe.(-_-)

- Adham = Macam Syieqa cakap dalam blog dia...Adham ni senior kitorang.Peramah macam Syieqa.Berbakat dalam syarahan,debat,pidato.Seorang bakal ketua pengawas sekolah yang berdedikasi.Hehe.Aku pernah berdebat dengan dia iaitu menggunakan usul 'Katakan tidak kepada pengawas'.Aku penyokong dan dia pembangkang.Tapi..tak tau siapa yang menang.Haha.

- Lord Vamp!re = Senior aku jugak.Kenal pasal masuk pertandingan blog.Gila-gila dan sempoi.Tapi Lord Vamp!re sama je macam Syieqa...diorang tak bagi pun aku cokelat hadiah saguhati blog.Apa laa anak murid aku nie.Tak ingat tok guru dah.Hehe.Gurau je.



Ok..Tu je yang Sya Izz list.Yang tiada dalam list jangan kecik hati lak.Besarkan hati tu sebab korang tetap ada dalam hati Sya Izz biarpun tidak terukir nama korang dalam blog ini.Hmm.Sya Izz sayang sangat semua kawan Sya Izz..!!Daa..As long as you love me..!!!


No comments: