Friday, May 25, 2012

Budak Sepet


Setelah sekian lama, akhirnya dapat jugak pegang dan baca buku Mustafa Kamal Ataturk. Nampak Cik Pqoh pegang buku tu awal-awal pagi lagiii. Ah, pura-pura merajuk dengan Cik Nazifa. Konon-konon dah lama dah aku 'tempah' buku tu.

Ahaha. Memang dah lamaaaa pun. Mintak-mintak dengan Cik Pqoh, mau baca. Hehe, akhirnya Cik Pqoh kasi aku baca dahulu. Hoho, hari itu budak-budak puteri islam busy sikit. Nak pergi berkhemah. Busy dengan latihan nasyid. Hehe, cayalah Cik Pqoh dan Cik Husna. :)


Pagi Khamis, masih ada exam sebenarnya. Exam Sivik dan PJK. Waktu Sivik, bila Teacher Zaini kasi kertas periksa, dengan selamba-yayaya Teacher cakap, "Okay, boleh jawab. Lepas lima minit dah boleh hantar." Okey, pakat gelak ramai-ramai. Mana taknya, bebudak ni memang akan jawab lima minit je. Haha. Paling lewat pun, mungkin lima belas minit. Hehe. Macam-macam perangai, =P

Exam PJK sepatutnya mula pukul 0930. Kitorang dah abis jawab Sivik sebelum pukul 9. Dalam kebosanan,  ramai-ramai pujuk Teacher cakap nak jawab sekarang exam PJK. Malas nak tunggu konon-konon haha. Lepas merayu-rayu segala bagai, okey, ketua kelas; pakcik Ijo sila pergi ambil kertas exam dengan Tn Rosli. Sungguh, PJK lima minit jugak jawab :) Kalau tak dapat A+, tak tahu nak cakap apa lagi. Haha.

Konklusinya, kelas kosong je lepas exam.

Pakat pergi jalan-jalan, ada yang duduk di Bilik Akses, ada yang stay di library, ada yang di Bilik Kaunseling, ada yang di surau, ada yang di koperasi, huhu macam-macam tempat.

Aku duduk dalam kelas, ada makcik-makcik Aishah, Faeza, Maisarah, Nabilah, Ruhaiza, Fatin, dan oh tidak dilupakan pakcik Diddy. ^_^ (haishh, diddy tu memang. lucu)

Dan, girls tu pantang tengok kamera. Alahai :)










* * * * * *

Cakap pada budak sepet,

"mu boleh jadi cikgu nanti besar nanti."

"haha, takmau. tak pasal-pasal budak menggeletar bila aku masuk kelas mengajar."

"hahaha. habis, aku... mu tak kesian?"

"hehe, yang mu tu... aku nak mu berjaya je"

"huuu, terharunya aku"

*senyum*

Budak sepet, aku tahu mu tak akan baca post ini sebab daddy mu tak mau bayar bil broadband haha tu laa kuat sangat main internet :P tapi, aku nak mu tahu bahawa sesungguhnya...

aku sayang mu sangat! =D


2 comments:

Syafi[Q]ah_Aqi[L]ah said...

I bace la U...
how? xyah tnye laa... hehe
aku sayang kamu juga...:)

Sya Izz said...

haha, friends till jannah :D