Saturday, March 2, 2013

The Stories :)



Assalamualaikum, and greetings to all. :)

Journal.


So hye! It had been days for me didn't write here even for a single word. Laziness surrounded myself, since I had my own-new-pinky journal! Haha. So, before I slept and close my eyes.. I would open that beloved journal and wrote about everything I wanted to. It's mere private there, haha, since I could tell everything about my life- how I felt today, what I learned, the hero *please take note, husnamadiha >.<, the friends, the people, the sadness, the anger, the love, the kindness, the memories and every single thing that I thought was important to be a 'lesson learnt of today'.

Argh, that journal should be black but I didn't know how it could turn into the pinky kind, sort of. Lalalalala. That's sooooooooooooooo girlish!

Okay dah, sila masuk mode mencintai bahasa kebangsaan pula.

:)

Jadi, semenjak aku ada journal itu, aku rasa macam waaaaaaaaaaa heaven sungguh. Serius, sangat best bila dapat jot the words down on the paper. Yeah, because they 'listen' to me and they let me 'talk'. Haha. Walaupun Awak cakap kertas itu bukannya dapat respons pun. T_____T

Sebelum tidur, bukak buku dan tulis segalanya yang aku mahu.
Cukup, untuk membuat hati aku lapang.
Kerana aku boleh tulis daripada hati, dengan ditemani malam yang sepi.

Alahai, damainya!

Sungguh,
damai sangat,
bila dapat cerita-cerita pada kertas,
tentang hidup,
tentang sesuatu yang sangat memberi kenangan.

Serasanya seperti 'kertas' itu hidup,
untuk mendengar aku,
dan membiarkan aku dengan pahit manis suka duka,
yang bersilih ganti setiap saat.

Tok


Rindu Tok.
Yang jauh di sana, dengan sebenar-benar rindu.


ps- walaupun 20 minit je ambil masa nak balik ke Gong Kedak itu haaa ~ Tunggu la aku dapat lesen nanti, hehe.


Lesen


Rabu 06032013 insyaAllah akan test JPJ. Waaaaaa, nervous! Tapi, tak apa. InsyaAllah, Allah permudahkan. Yakinlah! =)


Ikhlas, A.K


Itu buku Nirrossete. Buku itu sangat manis. Kalau baca, mesti jatuh hati punya. Serius, mesti.

Dengan Adam Khalis; jenis budak masjid yang tak ada laa alim sangat tapi serius sangat manis dan tidak menghukum sesuka hati.

Kaseh; budak yang kalau orang nak lead dia to the right path, dia terima dengan hati terbuka.

Kisah yang sangat manis.


Novels


Novels aku, banyak yang aku tak dapat kesan di mana keberadaan mereka. Waaaaaa, serius sedih. Quartet? Baju Melayu Hijau Serindit? Versus?

Di manakah kamu semua?
T___________T

Buku-buku macam 'pelangi' hidup.
Uhuuuu.
Dan, hidup aku macam 'awan berarak mendung kelabu',
kalau 'mereka' tiada.

:(


Rainbow Butter Cakes


Pagi-pagi lepas subuh bersilat di dapur bersama cik sepupu- Mirah Fifah. Mari kerahkan tenaga, haha. Buat dua adunan terus, satu untuk kek besar dan satu untuk cupcakes.

Lepas dah siap semua dalam pukul 8 lebih, terus bertolak ke sekolah. (walaupun takde lesen, haha, faham faham je la. :P)

Kek yang besar diletakkan di bilik guru, haha, alhamdulillah dapat komen yang best. :P

Hari itu dah buat dah sekali, slices je, kasi cikgu-cikgu. Tecer Salwati request lagi sebab tecer cakap tecer sukaaaaaaa sangat kek macam tu. Hoho, sebab tu bawak yang bulat besar itu je terus.


Cupcakes kasi juniors makan, alhamdulillah jugak.

Yeay yeay, ni yang Kak Iqa suka masaaaaaaaaaaak ni. Cepat je korang makan, kan? Ade la berbelas biji aku bawak.

It's a satisfaction. :)
Sekarang baru la aku faham, kenapa ada orang cakap, memasak itu boleh jadi terapi.
:)

ps- Aku nak jadi housewife je boleh? Haha. ~

ps ii- Tecer Saodah request Carrot Cake. InsyaAllah nak try buat la, sebab nampak resepi macam senang je. :) Seronok dapat bahagiakan cikgu, haha, jangan lupa... kalau nak masak, masak dengan kasih sayang! =)


Budak Kecik


ILYSMTMDT.

=D










No comments: