Saturday, April 30, 2016

#hingaq


dari lepas isyak sampai sekarang gigih duk siapkan buku log kembara nak kena hantar esok. tapi tak larat dah! sambung pagi esok. nasib baik kelas tengah hari. T_T


video

semalam muz dengan nas duk ajak budak-budak ni yang free pergi talk #awas kat sac. sebab esoknya kan jumaat, lepas tu rasa macam bosan sangat kat bilik (perlukan udara segar walaupun pi jalan-jalan dalam uum ja, asalkan keluaq dari bilik) makanya, nak ikut nak ikut!

dan sebab program muz dengan nas kan, so macam, haaa boleh la pergi je la. kejap je pun. memang kejap pun encik jpj tu bagi talk. kami semua duk sebaris kat kerusi, haaa, bergambaq dan makan ja lebih. bukan fokus sangat. tapi adalah jugak fokus tu. 

lepas habis talk, pi karnival tissa. saja jalan-jalan cari makanan. alang alang kan. hahaha sementara nak pi gerai makanan, lalu belah baju-baju dan tudung-tudung. riuh la duk ajaq muz, mal dengan ewan tentang jenis-jenis tudung. bubble shawl tak bubble shawl, bawal tak bawal, bawal monochrome tak monochrome. hahaha. depa duk geleng kepala ja padiaaaaa entah. 

sebab duk hingaq tak ingat dunia malu kat orang, adalah dekat tiga kali si mal duk ketuk kepala aku dengan sling bag dia. sebab duk buat perangai kat gerai orang hahahahahaha padiaaaa bukan aku sorang hat hingaq! orang lain hang tak ketuk pulak hahaha masa ni lah aku duk mengadu kat eizah. depa pulak duk geli lalalala.

yang tak tahannya, adalah jugak dia duk peteh ganu peteh aku masa tengah berjalan buatnya tergolek tak ke naya tapi boleh pulak dia jawab kat eizah masa eizah marah dia duk buat lagu tu kat aku takut aku jatuh, "sebab aku tau izz tu kuat la aku buat." ahahahahaha auwwwwww babs takde kaitan langsung.

duk pusing-pusing, ambil gambaq lepas tu duk hingaq sana sini akhirnya pulang selepas menemui makanan untuk dibungkus.

malam itu manis sekali, walaupun masing-masing memang pantang berkumpul mesti perangai kuanghajoooooo loqlaq entah apa-apa. aku sayang depa ni. rakan sekerja gittew tapi bukan rakan sekerja dah, dah jadi keluarga kat sini.

ni lah antara manusia-manusia yang duk bertengkar, bertekak, berpickupline, berstudio, berstudy, berpaperwork, bermeeting, bermakan, bersedih, bergembira, bercacimaki, bergurau, bermarah, berpillowtalk, berjerit, bermovie, berlepak, bergaduh, bermenganjing, bernasihat, bernangis.. dan sebagainya yang haru biru.

video


28042016, sintok.
enjut. zah. mekbudu. kinsdra. embun. manggis. sado.



No comments: