Thursday, April 28, 2016

wawasan yang hilang



setiap kali dah mula serabut dengan segala exams dan assignments, mesti keluar dari mulut, "aku salah ambil kos."

dan kawan aku akan cakap, "hang ni tiap kali nak habis sem je mesti duk habaq lagu tu! dari sem satu lagi. sem lepas nak ambil hospitaliti. sem ni nak ambil tourism. haa sem depan nak ambil kos apa pulak?"

hahahaha. sebab tiap kali nak habis sem itulah saat kritikal.
benci.

walaupun dikelilingi oleh kawan-kawan yang hebat dan pandai, tapi aku tak pandai pun. aku tahu aku kena belajar, tapi setakat belajar je la. macam, macam mana aku kena belajar sejarah etc untuk exam spm dulu. bukan macam, macam mana aku belajar english etc untuk exam spm dulu. 

aku tak tahu mana nak cari passion tu.

paling-paling, kalau bosan tak faham lekcerer mengajar apa kat depan, duk buat seni dengan puisi kat buku nota. memang takde kerja lain. sebab nak tido memang tak boleh, haha. selama empat sem ni memang aku duk harap kat kawan-kawan lah duk ajaq aku duk push aku duk buat macam-macam takmau bagi aku jatuh. depa pun memang aku tak tau lah nak habaq lagu mana, hang bayangkan tiap kali final exam je, malamnya tu mesti duk ajaq aku satu-satu, duk bagi aku case senang nak hafal, duk bagi semangat walaupun aku macam orang gila duk mengagau bila lah nak habis penyeksaan ini kehkehkeh. 

tapi, tak adalah teruk sangat. aku suka je hidup macam gini. cuma macam bosan sikit lah sebab perasaan tu macam tak beria sangat hahaha. dah cuba nak beria tapi macam tak kena jiwa. tapi, aku harap aku dah bertahan sampai habis. lepastu nak sambung buat master bahasa melayu pulak! hahaha. macam takdak kaitan kan. apa-apa lah.

doakan aku.
doakan aku dan kawan-kawan.

supaya depa dapat capai apa-apa pun impian depa.
dan impian aku?

haha spesies takdak wawasan sebab aku pun taktahu nak habaq impian aku apa.
dah besaq tapi duk mamai lagu ni lah.
haihhh.





selamat malam, sintok!
(yang hangat biaq pukui dua pagi pun huhu)



PS. aku rasa aku sorang ja duk melopong jawab midsem test admin tadi! hahahahahahaha menyampah takmau belajaq dah takmauuuu! baik tidoq ja malam tadi kalau tahu nak jadi lagu ni




No comments: