Saturday, April 30, 2016

sejenis positif


rasa macam semangat dari kem kat a famosa seminggu lepas dah hilang. hahaha. bencinya. nak pergi kem balik. nak kena brainwash lagi. rindu nak kena brainwash ikhlas macam zaman sekolah. dah bertahun tak rasa. tiba-tiba rasa, perghhh, deep sampai ke hati.

tak tahu lah apa yang dipenatkan. kerja bertimbun tak sudah-sudah jugak. habis satu, satu datang lagi. tapi perasaan rajin tu makin lama makin pudar. tahu kerja banyak, tapi, progres slow. macam mana tu? nak salahkan siapa kalau bukan diri sendiri? tapi, bila dah selesai menyalahkan, alahai, bila penat, rasa nak give up balik.

kenapa susah sangat nak kumpul kekuatan tu?
kenapa susah sangat nak jadi positif?
kenapa susah sangat nak hadap kerja biar cepat siap walaupun tak pernah habis?

haritu kan aku cakap cuti midsem tak balik. hahaha. tapi, aku memang tak boleh pakai sikit kalau berbelah bahagi. malamnya, terus cari tiket untuk balik esok. nasib baik ada hihu. tapi, balik kejap je lah ganu. khamis dah ada kat kedah balik, nak settlekan program delegasi umk dengan budak-budak ni. lepas tu sabtunya, ke kuala lumpur. pontenglah kelas ahad sehari. masa tu memang rasa escapism betul! haha. sempat tengok wayang dengan nek, itupun nek belanjaaaa thankyouu. rasa macam pengganti atin pulak sobsobsob duk bayaq itu ini untuk aku. nasib dapat sepupu baik macam gini, haha rindu pulak lol. esoknya nek yang hantaq, lepas tu baru pi melaka ramai-ramai.

punyalah susah nak positifkan diri, sebab sorang-sorang! tapi, betullah. kita fikir positif, kita dapat positif. dapat kawan-kawan baru, uni macam-macam.. course pun hebat-hebat. walaupun empat hari je duduk serumah, tapi gaya macam berkenalan dah lama. macam jenis-jenis kawan sekolah menengah. alahai rindunya. dah habis kem sempat cikda bawak pusing melaka. wow, aku tak sangka aku boleh jatuh cinta pada melaka. rinduuuuuuuu. esoknya balik kl, cikda hantaq terus pi tbs nak balik uum.

tak tahu lah. rasa macam gila sikit la minggu tu. ganu-kedah-kl-melaka macam roda duk berputar, penat. itu yang duk tangguh kuiz process writing, exam criminal, exam islamic banking. tak sudah-sudah hahaha nak menangis jap. rabu ni dah la exam tort. esok dengan khamis cuti. exam semua nak setel minggu ni.

mampu berhuhuhuhu. tapi, aku yakin semua ni akan setel jugak.
aku kena percaya aku boleh!

okeylah, dah senja. nanti aku cerita apa yang best kat kem tu. banyak ilmu dapat, sebab semua orang hebat-hebat. rindu.

doakan aku kuat!
dan bertahan.

(tak tahu lah, tapi keazaman yang tertanam sejak dari kem tu masih ada walaupun hanya tinggal bara. takpe. aku percaya nanti jadi api balik. jangan putus asa!)



No comments: