Wednesday, November 30, 2016

- - -


sebagaimana dulu aku cuba menerima sepertimana situasi yang hampir sama di dua semester lalu tentang kehidupan manis yang tak terlupakan dengan budak kembara (yang aku harap aku tidak akan hilang tapi di akhirnya tetap hilang), sebagaimana itu juga aku cuba untuk menerima keadaan yang sekarang. cuma yang ini lebih berat. terlalu berat.

tidak apalah.

aku ini manusia. semua orang manusia. semua ada rasa masing-masing. kadang-kadang ada cerita yang perlu tamat di situ, cukup dengan pengakhiran yang manis. mungkin kalau berterusan, akhirnya akan tawar? entahlah. teori kadang-kadang langsung tak boleh dipakai dalam realiti.

apa-apa yang jadi, hadapkan sahaja.

tak, ini bukan salah kita. ini cuma tentang masa dan keadaan. tuhan, aku sentiasa sayang. sentiasa. tuhan, jagakan dengan sepenuh hati. sebab ini bukan salah siapa-siapa. kita sendiri cuba bertahan hidup sedaya upaya.

semoga sahaja semua akan baik-baik.
semoga sahaja kita masih akan ada kita.


tidak apa.
ini bukan salah siapa-siapa.

tapi kalau ini salah aku, aku betul-betul minta maaf. dan kalau suatu hari nanti aku sudah berhenti mengucapkan selamat malam *bunga*, ketahuilah bahawa aku masih tetap sayang.

cuma mungkin aku berhenti kerana tahu aku bukan lagi siapa-siapa. dan aku tidak akan pernah melupakan, kerana kalian terindah. paling indah. 



#muzik latar; stay (blackpink)




No comments: