Friday, November 18, 2016

mendewasa


sekarang petang-petang aku dah mula berlari balik. berlari sendiri, berlari seorang. sejenis escapism untuk aku. tapi aku pun tak tahu sebenarnya aku nak escape dari apa? realiti? tapi rasanya aku begini sebab tengah adapt dengan hidup baru.

haha. sumpahlah aku tak boleh kalau tak busy. rasa gelisah grrr. rasa macam tak berguna haha. tapi dalam macam ni pun, aku tengah dalam jangkamasa di mana diri aku sendiri sentiasa rasa mahu bersendiri.

rasa nak pergi kelas je. ah tipu, kalau boleh kelas pun aku tak nak pergi.

selama aku extrovert, aku memang extrovert. tapi lately aku introvert gila. hingga ke tahap malas nak jumpa orang. padahal kalau waktu kebiasaan, aku lah antara manusia yang suka untuk jumpa ramai-ramai, lepak ramai-ramai atau makan ramai-ramai.

ahhhh. aku sedang melawan diri aku. tapi aku tak tahu apa masalah aku. mungkin sebab aku memang nak belajar untuk lebih dewasa.

berikan masa.
berikan masa.

sedangkan aku pun boleh berubah-ubah, apatah lagi orang lain. aku rindu je semua orang. dulu kan, kalau tengok orang yang aku sayang lagi bahagia dengan orang lain (pada pandangan aku) sumpahlah aku cemburu. tapi sekarang, banyak kali je aku rasa begitu. cuma sebab aku lebih berusaha keras untuk membiarkan akal mengatasi hati, aku pujuk perlahan-lahan diri aku.

kita bahagia kalau orang yang kita sayang bahagia bukan? kita pun bukan ada dia sorang dan dia pun bukan ada kita sorang. berkongsi kasih-sayang sama-sama kita pasti lebih membahagiakan. yang kita tahu, kita masih tetap sama-sama sayang. walaupun kita tidak bisa ada macam dulu. walaupun orang lain lebih mengisi hati.

tidak apa lah.
engkau pun buat benda yang sama kan?

tidak apa lah.
orked mahu lebih dewasa kan?

doa, orked.
doa.

.
.
.
.
.
.

selamat malam sintok.


No comments: