Tuesday, February 25, 2014

cerita


aku tak suka bercerita tentang apa-apa yang aku malas nak cerita-
sebab aku tahu orang takkan faham.

they will act like they know about the matter better.

dan di akhirnya,
aku cuma akan diam.

sebab malas.
kalau dah rasa lebih tahu,
biarlah. suka hatilah.

walaupun yang hidup dalam keadaan itu-
adalah aku.

aku tak emo bila menulis-
yang aku luah cuma rasa
yang aku simpan
bila aku tak mahu cari manusia.

i dont even mind-
tak kisah.

sumpah.

kalau aku rasa orang itu anggap dia lebih baik daripada aku-
then aku pun sama bila aku rasa tak puas hati.
aku rasa aku lebih baik sebab aku tak tunjuk yang aku rasa aku lebih baik.
jadi, akhirnya sama kan?

sama-sama rasa lagi baik.

demmit it. takde yang lebih baik daripada siapa-siapa.
semua sama izz semua sama.

kalau kau judge orang,
then kau pun sama dengan orang lain.

faham?
jangan judge.
biar je. biar je.
tak rugi hidup kau pun.

kan.



No comments: