Friday, October 7, 2011

*****

"Ya Allah… Kau yang Maha tahu segalanya...
Bila kehadiranku, menganggu hatinya, tidak membawa kebaikan padanya, maka Kau jauhkanlah kami biarpun kami terluka…
Bila aku tak layak dan bukan yang terbaik untuknya, maka Kau jauhkanlah aku darinya…
Bila bukan aku yang tertulis untuk melengkapkan separuh dari agamanya, maka jarakkan kami agar tidak timbul rasa yang mengundang kecewa…
Bila aku bukan yang terbaik, bila aku bukan yang tercatat dalam takdir, dan bila dia berhak kepada yang lebih baik, maka jarakkan kami, jauhkan kami…"

#tumblr



Be like the sun for grace and mercy.
Be like the night to cover others’ faults.
Be like running water for generosity.
Be like death for rage and anger.
Be like the Earth for modesty.
Appear as you are. Be as you appear.

#rumi