Wednesday, March 25, 2015

pria2 aku yang manis


dua malam lepas tetiba zam skype. ada fiq sama. diorang tengah riuh prepare untuk mooting. padahal dah pukul 2 pagi. wah, dah jadi mooters ukm. memang patutlah prepare sampai tak tidur. selamat lawan uitm april nanti. padahal hari itu hari yang paling teruk serabut dalam hidup aku. sampai aku rasa, surrender. konon. tetiba diorang skype. nampak muka-muka diorang. nampak kawan-kawan baru ukm diorang. korang dah berjaya hidup baik-baik kan?

diorang pesan belajar elok2. jaga diri. aku pesan, aiskrim hahahaha. manusia berdua inilah antara manusia yang kerap mintak dibagikan aiskrim di kuantan. sebab memang akan dapat! hahahaha.

cerita dengan zam tak ada orang dah nak belanja aku aiskrim kat sini. zam cakap, baguslah, nasib baik dia tak pergi uum. hahah. tak guna.

fiq pula pesan yang macam abang2 punya pesanan. haha. aku lupa ayat-ayat dia tapi aku tahu dia maknakan apa secara generalnya.

dan mestilah merapu-rapu dengan zam sebab fiq tengah fokus dengan bahan mooting dia hahaha zam kau memang dari zaman kuantan lagi kan perangai....

dan endingnya masa nak cakap goodnight farewell take care nanti jumpa lagi nanti belanja aiskrim apa semua yang mengarut touching bagai tu... zam dan fiq pesan jangan nangis.

belajar elok2.
suruh aku baik2 di sini.


ya.
kalian juga,
baik2 di sana.

entahlah, sampai sekarang kami tak boleh move on daripada kuantan. kenangan kuantan terlalu besar, keluarga kuantan masih dekat walau sudah pisah jalan masing-masing.

dan apa yang paling aku rindu,
tentang;
keberadaan kalian yang jadi musuh yakni kasih di perjalanan waktu,
seperti hari-hari yang dulu.

keluarga kecil yang manis;
kuantan dan seluruh isinya.

khabarnya apa;
masihkah langit penuh dengan kenangan yang kami tinggalkan?


No comments: