Tuesday, September 8, 2009

Luahan Aku

Aku perlukan teman
yang sentiasa berada disisi
aku tidak perlu teman yang sempurna
tapi aku perlu teman yang menyayangi

Aku sedar aku tidak sempurna
namun aku masih mengharap
kedatangan seorang sahabat
yang mampu membuat aku bagaikan sempurna

Aku perlu kawan untuk menangis
meluahkan segala kesakitan yang aku rasa
tanpa segala musykil
aku meluahkan isi hati kedukaan

Aku perlu sahabat untuk gembira
berkongsi setiap kesenangan juga ketenangan
bersama mencipta memori indah
dalam sebuah diari kehidupan

Aku perlu teman untuk memahami
setiap masalah yang aku ada
agar hidup ini tidak kecundang
meski aku hampir berputus asa

Aku perlu teman untuk mengubati
setiap usikan jiwa yang bertamu
biar hanya terlafaz di mata
asalkan kamu mengerti

Aku terlalu perlu cinta sahabat
untuk membantu aku berdiri
meraih impian dunia harapan
bersama melonjak citra angkasa

Aku sedar aku tidak layak
untuk berkawan dengan kamu
siapa aku untuk menjadi kawan sempurna
meski sudah terlafaz sayang

Tapi..aku masih mengharap
sinar persahabatan kita tidak sirna
biar berjuta orang bicara
asal kamu ada di sisi

Aku pasti kuat kembali
menempuh onak berduri
yang menyakitkan juga menyesakkan
kerana aku tahu kamu sentiasa menguatkan aku

Izinkan aku untuk menjadi teman terindahmu
Izinkan aku untuk menceriakan hidupmu

Aku sanggup terluka
Asal temanku bahagia senantiasa

Aku sanggup berkorban
asal temanku tidak menangis lagi

Aku sanggup segalanya
asal temanku tersenyum lagi

Meski aku yang tercalar
aku rela demi sebuah persahabatan yang aku cintai


Luahan Hatiku,
Sya Izz
Depan PC
10:32 P.M.
25/8/09
4 Ramadhan 1430 h

No comments: