Monday, December 28, 2009

Jendela Hati


Assalamualaikum ! Selamat malam !

Hmm.Perasaan aku sekarang ni?Rasa tak keruan.Berdebar-debar pun ada.Tak sabar.Gembira.Seronok.Macam-macam rasa.Sebabnya?Sebab tinggal beberapa hari lagi sesi persekolahan 2010 nak bermula.Hari Ahad ni.3 Januari 2010.PMR candidates.Form 3 student. :)





Cepat betul masa.Huhu.Rasa macam baru je cuti sekolah hari tu dan sekarang dah pun nak buka sekolah.PMR?Maknanya baca novel kena kurang.Pc kena kurang juga.TV kena kurang juga dan dah tak boleh main-main macam masa Form 1 & 2 dulu.Haha.Study.Study.Study.


Aku ingat lagi kata Cikgu Sumayyah @ Cikgu Su :

"Tugas awak semua ni study.Belajar.Enjoy waktu belajar.Dunia awak sekarang ni harus di beri keutamaan untuk study.Belajar dengan happy.Enjoy!Barulah perasaan minat dan suka tu datang. :) "





Lebih kurang macam tu laa Cikgu Su cakap.Dan betul laa apa yang cikgu cakap.Zaman persekolahan hanya sekali seumur hidup.Masa ini lah kita nak belajar dengan enjoy!Bina hubungan yang erat dengan kawan-kawan.Cipta kejayaan.Tiada kejayaan tanpa pengorbanan kan?.Enjoy masa belajar kita ni.Masa remaja.Warna-warni kan dunia kita dengan persahabatan,kejayaan !


Lontarkan...Kalau tidak ia meracun.Kongsikan...Walau hanya pada awan-awan. (Hlovate)

Tiada manusia yang berjaya dalam semua yang dilakukannya dan
kewujudan kita ini sebenarnya mesti menempuh kegagalan. Yang penting
ialah kita tidak menjadi lemah semasa kegagalan itu terjadi dan
kekalkan usaha hingga ke akhir hayat.
(Joseph Conrad)






[ [ TRUE COURAGE IS PURSUING OUR DREAM EVEN WHEN EVERYONE ELSE SAYS IT'S IMPOSSIBLE ] ]



No comments: