Wednesday, December 16, 2009

Cinta Untuk Kamu

Assalamualaikum ! Salam rindu semuanya !

Hmmm.Sudah beberapa hari aku tidak mengupdate blog.Sibuk?.Hmmm.Boleh lah.Dah namanya cuti sekolah.Rutin harian yang agak membosankan.Ya lah.Cuti.Boring tapi adakalanya sangat seronok dan menarik!.Sekurang-kurangnya berpeluang bersama keluarga!Riang ria bersama sepupu-sepupu.Bermain bersama jiran.

Hmmm.Tapi,rindu lah juga masa sekolah.Kadang-kadang masa aku tengok TV dalam pukul 12 pagi macam tu .. Mesti teringat :



"Hmmm.Masa ini aku tengah bertungkus lumus siapkan nota."

"Masa ini lah aku bangun malam-malam,study lah katakan."

"Sekarang ni selalunya aku tengah siapkan kerja sekolah.''





Haha.Macam-macam yang teringat.Kehidupan aku mula berubah sejak masuk sekolah menengah.Mana tidaknya?Tidur pukul 1-2 pagi hampir setiap hari itu dah jadi kebiasaan.Bangun setiap malam buat kerja sekolah,siapkan nota sampai pukul 2 pagi itu dah jadi rutin.Mula-mula memang rasa agak 'gila' laa.Tapi,sekarang dah jadi tabiat.Opps!.Dah biasa.


Iya lah.Waktu persekolahan memang sibuk.Bayangkan .. Balik sekolah pun dalam pukul 5 hampir setiap hari.Lepas tu .. Memang tak sempat buat kerja sekolah.Malam pula ... Letih lah,mengantuklah ... Macam-macam.Sebab tu terpaksa berjaga.Haha.Agaknya aku ni pemalas?.Wakaka.Tak adalah.Tapi,memang seronok laa masa sekolah.Sibuk,penuh aktiviti untuk dibuat!





Cuti sekarang ni pula ... Rutin yang sama.Bangun,makan,solat,tengok Tv,main PC dan membaca ... Kot?.Haha.Apa pun,aku rasa masa cuti aku sekarang ni tidak aku manfaatkan seluruhnya.Iya lah.Banyak buat perkara yang tak berfaedah!Ouh!Tak boleh berterusan.Harus diubah. :)

Ah!Bosannya hidup kalau tak dimanfaatkan.Tapi,itulah.Malas.Haha.Penyakit betul lah.Hmmmm.Apa pun,teruskan hidup dengan ceria.Buangkan masalah!Jangan jadikan masalah itu masalah. ???? . Hehe.Yup.Masalah bukan masalah selagi kita tidak menganggapnya itu satu masalah yang menambahkan permasalahan dalam hidup.Hanya lalui nya.Setakat mampu.Selagi boleh!

Ermm.Pernah tak rasa kecewa?.Pernah tak rasa sedih?.Ouh.Setiap orang pasti pernah laluinya.Tapi,disebalik rasa kecewa,sedih tu ... Mesti pernah terselit gembira dan bahagia juga kan?.Hmmm.Pelangi tak akan pernah membeku selagi kita melihatnya melalui mata hati.


2 comments:

asyhar_muna said...

erm,,mase cuti sekolah cam ni lah sebaiknya dgunakn tuk tgk2 skt pe topik2 taon dpn,,rajin2kn lh ye,,
jgn lpskn peluang ni tau..
nnti taon dpn bile stat skola balik sng sikit nk tgkp pe yg cg ajar sbb da tau srba sikit tntg subjek2 tu..
opinion je nih,,lu pikir la sndri!!(nabil nyer tagline)haha

♥ Sya Izz ♥ said...

hahaha .. tenks utk opinion ! taken!