Sunday, December 6, 2009

Surat Ungu Untuk . . .


Assalamualaikum ! Salam malam seribu bintang !

Soalnya Hati .. Hatiku di Harajuku .. Surat Ungu Untuk Nuha .. Syabab Musafir Kasih .. Himpunan Kisah Anak-anak Soleh .. Puisi Untuk Nadina.Semuanya aku baca dalam minggu ini.Mengisi kekosongan waktu atau menjadikan membaca perkara utama?.Ouh. :)

Hmmm.Soalnya hati.Soal hatiku?.Hati.Jiwa.Ouh.Penat kan menjadi seseorang yang punya hati,jiwa,perasaan dan sebagainya.Suka untuk menyayangi tapi kadangkala penat.Penat untuk sesuatu.Sesuatu yang subjektif?Abstrak mungkin?.Lelah.Tapi,itulah hidup.Itulah kisah.Itulah cerita.Selagi kita masih bernyawa,hati kita tidak akan pernah lekang untuk berasa sesak,lelah,penat juga letih.Namun,aku harus ingat hati juga tidak lupa akan gembira,tenang,sayang juga ceria.

Surat Ungu untuk ........ .Surat?.Untuk Sya Izz?.Hehe.Gurau saja.Lalalala.Kenapa?Mengapa?Bagaimana?Apa.Arh.Aku suka tengok bintang kat langit pada waktu malam.Sangat indah.Terlalu cantik.Kerlipannya sungguh menambat pandangan mataku.Dan yang penting,bila aku terpandang bintang ... Disitu angan-anganku mula tercorak.Terlakar dalam mindaku.Hmmm.Hanya khayalan seorang gadis remaja. =>




Ketenangan.Aku suka itu.Ianya sangat aku sayang.Tenang.Damai.Semuanya aku mahu.Lantaran jiwa yang selalu berkecamuk.Berkecamuk?Ouh.Macam orang tua pulak.Hehe.Tak lah.Cuma,remaja.Awal remaja tetap awal remaja.Sebahagian dalam diri masih punya sifat kanak-kanak.Suka memberontak.Ikut kata hati sendiri.Agak keras.Degil sesekali.Tidak berfikir panjang.Manja.Nakal.Penyayang.Suka bergembira.Perangai macam budak kecil.Adakah itu aku?.Ouh.Mungkin sebahagiannya.Hehe.


Tapi,kadang-kadang aku juga mahu kesibukan.Kesibukan?.Melarikan diri dalam masalah.Melupakan seketika gelora di hati.Lalala.Aku suka Innesfree.Padahal aku tahu tempat tu tak wujud.Hanya dalam sajak saja.Fantasi.Tapi,dalam banyak-banyak sajak aku tetap suka Innesfree.Sangat mendamaikan.Tempat yang penuh ketenangan.Ah!.Apa Innesfree wujud?.Hmmm.Fantasi jiwa.Tapi,mungkin ada. :)

Punya sahabat sangat indah kan?Terasa hidup kita warna-warni.Mengisi jendela hati.Hehe.Aku sayang sahabat aku.Sebab semua orang berhak mempunyai sahabat.Sahabat yang baik.Sahabat yang disayangi.Sahabat yang menyayangi.Sahabat yang difahami.Sahabat yang memahami.


=================

Jendela Hati diketuk lagi
ku buka separuh-separuh
separuh hati
''Selamat malam,nama saya Cinta!''
hangat dan dingin
merantai di luar.

''Izinkan saya berteduh ditepi jendelamu?''
Cinta terus bertanya.

Lalu hatiku tertanya-tanya:
''Cinta,mengapa mesti aku?"

(Surat Ungu Untuk Nuha)
===================





No comments: