Saturday, September 11, 2010

Raya Pertama


Selamat Raya, Selamat Raya dan Selamat Raya! Muahaha.

Ermmm, raya yang boleh dikira agak meriaaaaah laa tahun ni!

Malam Raya ;

Riuuuhh rendah rumah aku, dalam pukul 8 malam sudah mula kativiti menggosok baju raya bersama anak anak Che'Ma [K Iylaa, Yaa dan Anis]. Ooo laaa laaa, memang bising laa rumah dengan gelagat yang macam macam. Haihhh. Sweet! Ngeeee ~ Ayah Chik ada juga datang malam tu, dengan Afiqah dan Afiq. Okayyy, kemudian sama sama tengok cerita raya. Aduhh, banyak amat cerita raya di malam raya. Yang best, Nak Balik Raya. Zizan cakap ganu weh, ganu kite. Hahaha. Bangge ni nok kabo.. :P Malam tu tidur agak lewat, urhhh. Aku pula terkebil kebil, tidur tak lena. Hahaha, bayangkan.. Tidur dekat pukul 3 pagi, bangun pula pukul 5. Eishhhhhh, semangat nak raye kot. Hahaha.

Raya Pertama ;

Che' Ma bertolak dulu ke P.P. Aku kena singgah Gong Kedak dulu, raya kat rumah Tok sebelah Papa. Ngeeeee, sempat bergambar gambar lagi. Wakakaka. Raya, raya then balik P.P. Okayy, pabila tiba di sana.. Che'Ma, Che'Mah, Che'Ti, sudah setia menanti. Hehehe, okayy. Salam salam dulu, selamat hari raye.. Hihihu, kemudian baru laa duet raya dihulurkan. Ahakssss, kutip yaa selagi terdaya. Ngeee ~ Then, Bimin dengan K Iza datang dulu. Lepas tu, Abah Long dan Mama Long menyusul.. Lepas tu P May dengan C Ha datang. Aiyoo! Asyed sangat comel, ngeeee. Kemudian, ramai ramai pergi rumah Che'Su, kat belakang je.. Kat situ, siap pose lagi, dengan kerusi pengantin. Hahaha. Meriaaaaahhhhh sangat! Then, pergi rumah Pak Muda Jak, oo yeahhhh. Rumah Che'Lah.. Dan, rumah Pak Ngah. Oooo, mereka pangkat tok sedara aku.. Agagagaaga, satu kawasan tu memang family kitorang je duduk kot. Berbual bual, borak borak, salam salam, memang best laaa ! Kemudian, yang laki laki pergi solat jumaat. Kitorang duduk kat rumah je laa. Tido tido kejap. Huhuhu, bayangkan daripada family ramai ramai, tinggal Che'Ma je. Hak hak hak, yang lain sudah pergi beraya. Hurmm, boringnya.. Tak de orang datang.. Okayyy, petang tu Ayah Chik baru sampai. Lama betol aku menunggu, hehe. Menunggu nak main dengan Baby 'Akif. Oo yeahhh, sempat aku dengan Mirah posing kat luar. Ngeee ~ Then, pergi rumah Mama Long. Duduk kat sana dari petang sampai ke malam. Hehehe, punyalah best. Lupa nak cakap, baju raya aku paling cantikk; ayah mat cakap. HAHAHA. :P




Ohhhhh, encik buku! iya, tahu tak boleh lupa kamu, tapi saya TERlupakan kamu. Hehehe, sorry. 

Pssttt; Rasa mood jahat, gelappp mahu menjelma balik. Arhhhh! Mao jadi macam dulu, tade perasaan, hidup sorang sorang.. Dalam dunia sendri, senanggg.


No comments: