Saturday, December 24, 2011

Amni Aqilah


24 December 2011

Hari ini, hari lahir perempuan kesayangan hati... Cik Amni Aqilah a.k.a. Kak Chik! :)





Sentiasa ingat tarikh lahir dia, sebab hanya beza satu hari dengan aku. Alah, selalu je dia panggil aku ni adik dia, haha padahal dia kakak tua sehari je. Ekeke.


Sekelas tika di tingkatan 1, 2, dan 3. Kami peminat setia kelas Rushd ^^ Waktu tingkatan 3, banyak sangat kenangan dengan dia. Alahai, tak tercerita banyaknya. Yang aku tahu, aku sangat suka bermanja dengan dia. Dalam kelas, pernah je nangis dengan dia. Pernah jugak, waktu tu rasa tak tenang, gelisah. Dia tengah duduk kat kerusi, borak-borak dengan kawan-kawan lain... aku pun pergi mengadu pada dia, melentok kepala. Dia pun, buat gaya caring yang super sweet. Hihihi.

Pernah jugak, waktu tu di asrama. Esok lusanya ada sambutan hari raya peringkat sekolah. Alah, biasalah budak asrama.. mula la kecoh-kecoh fikir nak pakai baju apa.. tudung apa.. :D Kitorang ni sanggup masuk keluar bilik orang lain semata-mata nak cari tudung, haha. Dan Amni, dia ada kain yang dia nak buat jilbab tapi tak terjahit lagi. Okey, ada satu petang.. pergi bilik dia, dan dia jahit jilbab tu sampai siap untuk kasi aku pakai. Dan aku, pakai jilbab tu tika majlis sambutan hari raya tahun lepas. :)

Sekarang, budak tu dah merantau ke KISAS :) Selalu je dia telefon aku, dan semestinya aku merindukan dia. Yeay yeayy yeayyy. Siapa yang tak sayang, kalau ada sahabat yang solehah macam Amni? =D

Dan semalam, waktu tulis mesej nak ucap selamat hari lahir.. entah macam mana air mata menitik-nitik. Rindunya aku pada Amni. Haaa, berjela-jela la aku taip mesej untuk dia semestinya dengan penuh perasaan. Ekeke, sungguh dengan penuh perasaan laa tu sampai menangis.

Dan akhirnya, orang yang hantar mesej menangis.. orang yang baca mesej pun menangis. Hahaha. Maaf Amni, Iqa tak ada niat pun nak buat Amni menangis XD

Orang kata, kalau tulis dengan hati... Maka orang yang baca akan dapat merasainya dengan hati juga. :)








Sekali lagi... Selamat Hari Lahir, Amni!
Apa laa Amni ni, tahun depan dah nak masuk tingkatan 5... tapi dia baru umur 16 :P

Iqa sayang Amni.

:)


PS. Coretan dulu-dulu untuk dia; Kisah Indah.


No comments: