Sunday, April 17, 2011

It doesn't make sense to give up,



I've been fighting for so long, and it doesn't make sense to give up now.


Susahnya. Susahnya. Susahnya.Kat sekolah tadi, selamba-yayaya je cakap kat bebudak ni yang saya nak berhenti sekolah. Haha, mereka ketawa lepas tu semua suruh aku kawen (aku nak berhenti je, bukan aku nak kawen :P). Iye laa, nak berhenti sekolah sangat kan T______T. Maaf, kepala gile memang jadi macam ini. Tadi, tak henti-henti jugak mengadu kat Cena yang aku nak 3R. Huuuu. Serius ey, aku ingatkan form 4 ni super duper cool laa kan... al maklumlah, dah dikira tahap senior :) Rupanya, hampeh. Kalau tak struggle sungguh-sungguh, memang cari nahas namanya. Nak struggle sungguh-sungguh, penyakit malas semakin menjadi-jadi. Haihh, boleh gile kalau macam ni. Memang aku rasa nak cekik je siapa yang cakap ini tahun honeymoon. Honeymoon laa sangat. Pelajaran dah laa makin banyak, makin susah pulak tu. Kalau dulu, relaks laa aje. Sekarang, memang kaw-kaw kena laa.


Tapi, aku tahu yang aku tak boleh mengalah. No. No. Dari umur tujuh tahun (enam senanya) sehingga laa berumur enam belas (limabelas lagi, laa) bermakna sudah hampir sepuluh tahun aku bertungkus lumus menjadi seorang pelajar dan aku hanya perlu lalui setahun lebih sahaja lagi, dan setahun lebih sahaja lagi laa merupakan garisan penamat zaman persekolahan aku (macam tak sabar-sabar aje, haha).


People give up so fast in life because they tend to look how far more they must go on, instead of how far they had through.


Yeahh, yeaahhh. Sya Izz TAK AKAN pernah MENGALAH! Chaiyok! Cokelat Orked boleh, huuuu. Yep, berusaha sampai dah takde daya lagi dah.. lepas tu baru boleh tawakkal :D

No comments: