Sunday, May 23, 2010

Hari yang penuh emosi .


Ada cerita , tentang aku dan dia . Dan kita bersama saat dulu kala . Ada cerita tentang masa yang indah , saat kita berduka , saat kita tertawa ...

Hurm , hari ini memang ! Buat aku jadi erkkkkk , hantu ! Waaaaaaaa T_T . Tak suka , tak suka , tak suka . Huk3 , macam mana nak cakap eh ? hurmmm , tak nak cakap arh ! Nak tulis je ...

Alkisahnya , hari ni memang sejarah ! Hak3 , sebab hanya belajar KH dengan PAI . Maksud aku bukan masa lain-lain tu cikgu tak masuk dan kitorang hanya bersahaja tanpa kerja , tapi ! Bayangkan .... Dua masa pertama KH , Satu masa PI , rehat kemudian sambung empat lagi masa KH , solat dan sambung dua masa lagi KH . Waaa , nampaknya hari ini KH lapan masa ! Haihh , tak pernah dibuat orang . Mula - mula memang rasa urghhh ! Tapi seronok pula sebab tak belajar . Siapkan file kerja kursus dan buat kerja elektronik . 

Bila tiba bab nak pasang komponen , memang hati-aku-jadi-sakit-sangat macam kena-timpa-dengan-batu-yang-berat-lagi-besar . Dushhhhh ! Nasib baik kawan - kawan lelaki aku agak boleh diharap masa itu , maka sekejap aku tanya dia , kejap aku tanya dia itu , then dia ini . Hurmmm , nasib baik guys suka kan bab komponen-komponen ni . Haihhh .

Dan , hati aku yang dah sedia berserabut tiba-tiba semakin krekkkk ! Macam-nak-pecah-aku-rasa . Oh ! Sebab , itu budak IM punya pasal . Huhuhuhu . Na dah susah-susah ukir nama Syaiz guna wayar pelompat . Then , aku letak laa kat atas meja kan , nak baca doa balik dulu . Masa tu IM duduk tepi aku , kemudian tengah berdiri ni , nak baca doa sebelum nak kemas-untuk-blah . Maka , dengan selamba manisnya dia amik Syaiz aku tu dan gumpal-penyek-rosakkan atau yang sewaktu dengannya . Kemudian , dicampaknya ke atas meja balik dengan santunnya !

Maka aku dengan kerutan-yang-amat-menggeramkan-menjeling kat itu budak. Aku senyap dulu . Baca doakan . Lepas aminn , IM pun sengih-sengih . Waaaaaaa , nak lempang orang rasa ! Kemudian , dengan dramatisnya aku ambil Syaiz yang-separuh-musnah lalu campak balik dekat dia . Tapi , biasalah aku tangan tak pernah betul . Terbabas sokmo . Dengan emosinya aku cakap 'aku tak rajin lagi jupo laki jahat supo mg' [ahaa , ayat drama je aku ucap ni , x berniat pun , kita kan kawan] dan blah ke belakang .

Bila aku pergi dekat Na yang berada kat belakang , tiba-tiba empangan mata aku rasa nak pecah . Ehm , dah nangis sikit-sikit masa tu . Sekadar buat drama jer . Kah3 , ehm , tapi , aku pun tak tau kenapa aku rasa nak nangis . Waaaaa . Na dengan Eza ni macam dah kalut laa , asyik tanya 'bakpo?'

Haha , nak ketawa aku rasa . Then aku jawab laa 'IM tuh' . Diorang buat muka panik 'bakpo?IM wat punoh litar awak ko?' . Hehe , aku cakap 'dok arh . dia wat punoh gotu hok Na buat . gerammm laaa ' . Budak dua orang tu pun sengih 'lar , ingatkan gapo . hok tu jah' . Kemudian , Na tambah ' oloh ! tak po2 eyh , boleh wat smula . Nanti wat semula deh ' . Haha , sweeet sero .

Tapi , kalau tengok memang nampak manja ar . Ek eleh , sebab tu nak nangis ! Tapi , tahu tak perasaan aku bila mengenangkan betapa susahnya aku membuang penebat kat wayar yang panjang sepuluh kilometer tuh . Sampai merah tangan - tangan . Kemudian , suruh Na buat . Bila dah siap cantik ! , tiba-tiba rosak . Waaaa , memang aku tak nafikan masa itu bengang , sedih , sakit hati , kecewa , nak nangis semua ada ! Tapi , bila dah lama , okay laa . Cuma , mogok terhadap IM !!! Tak kira !!

Bila aku dah okey . Sekali lagi ..... hati aku erkkkkkk . aaa , sedih betul . Petang tadi kan aku study dengan Qlah , Jieja kat pustaka . Kemudian , okey ! Kami just cakap - cakap dulu mula-mula tu . Slow je aku rasa . Kat belakang kan . Tiba-tiba ada laa mamat skema dengan geng dia tengah setadi lar kat depan tuh . tiba - tiba dia berpaling kat geng aku dan cakap 'shh , study2' . Wawwwwww . Aku just buat dunno jer laa . Muka tak tahu malu kann . Tapi , memang lepas tu sampai geng dia keluar , aku dengan Jieja tak habis2 lancarkan peranggg . Waaaa .
Yang buat aku terasa nya , bila abang yang lebih senior daripada geng dia ada cakap kuat lagi , boleh pula dia buat dunno . bajet je . Waaaa , geram tau ! Tapi , biar je lah . Tak nak ambil tahu laa hal orang ni . Dah cukup buat-hati-aku-jadi-rapuh .

Part yang best just bila lepak dengan Fathi dan K Gra . Sementara aku menunggu mummy , pergi dekat diorang yang tengah study sejarah rasanya . Tentang perjanjian hudaibiyah . Hehe . Aku pula rasa macam nak gelak sangat . Sebab best ! Macam tengah dengar al kuliyyah je bila pemidato sekolah , fathi yang popular bercakap . Haha . Penuh dengan nada dan intonasi wah !

Okaylah , betul cakap cg Aya . Bila semakin dekat dengan exam ni , semakin banyak masalah . Walhal , kalau kawan bermasam muka pun , kita akan terasa hati . Betul tak ? ehm , aku memang tak dapat nafi . Sebab aku dah rasa . Konklusinya , aku hanya boleh berdoa 'tuhan , kuatkan aku . Lindungiku dari putus asa' [muhasabah cinta] . 

senyummmmm Sya Izz :)



When you feel all alone in this world
And there's nobody to count your tears
Just remember, no matter where you are
Allah knows
Allah knows

When you carrying a monster load
And you wonder how far you can go
With every step on that road that you take
Allah knows
Allah knows

No matter what, inside or out
There's one thing of which there's no doubt
Allah knows
Allah knows
And whatever lies in the heavens and the earth
Every star in this whole universe
Allah knows
Allah knows

When you find that special someone
Feel your whole life has barely begun
You can walk on the moon, shout it to everyone
Allah knows
Allah knows

When you gaze with love in your eyes
Catch a glimpse of paradise
And you see your child take the first breath of life
Allah knows
Allah knows

When you lose someone close to your heart
See your whole world fall apart
And you try to go on but it seems so hard
Allah knows
Allah knows

You see we all have a path to choose
Through the valleys and hills we go
With the ups and the downs, never fret never frown
Allah knows
PAllah knows

Every grain of sand,
In every desert land, He knows.
Every shade of palm,
Every closed hand, He knows.
Every sparkling tear,
On every eyelash, He knows.
Every thought I have,
And every word I share, He knows.
Allah knows 

 Psttt : Aku tak nak lagi lalui hari yang penuh emosi macam hari ini . ")




2 comments:

Anonymous said...

akak pun emosi same la huhu. tp akak senyum2 gak bile bc entry nih. tbe2 teringat kenangan zmn sekola dulu. buat keje elektronik. keje kayu. yg keje kayu tu, akak siap kan lmbt2, sbb kwn2 lelaki akk yg sengal tgk2, buat muka kagum. kagum yang mengejek de. pergh berasap den.

hug you Sya Izz! dugaan org nk exam T_T <-- tbe2 nanges huhu

Sya Izz said...

hak3 , emosi3 . hehe , mesti best kan zaman sekolah .. waaa , x nk tinggal rasa zaman sek ! hehe

tengs akak ! loveeee kakak sayanggg :)