Thursday, October 21, 2010

Sayembara Puisi


Salam sayang,

Hari ni hari yang agak menggembirakan. Hmmm, pergi sekolah dengan baju kelab serta tudung labuh yang bukan tudung sekolah. ? Haha, warna pink. Biar sesuai dengan baju kelab. Ada sulam sulam sikit tepi, tak ada nama, tak ada lencana. Sangat sangat kurang ajo gamaknya. Alasan : sekolah ini atokk aku yang punya, wakaka. Cehh, bukan apa.~ Tak kisah sangat, kan dah cakap.. Geng form 3 datang sekolah ni pun just nak mengacau je! Haha :P

Lelaki lelaki semua selalu je bermain berkumpul bergalak dalam kelas Rushd. Habis kaum kerabat lelaki kumpul kat kelas aku. Kelas Sina, untuk girls. Habes, di mana aku mau merempat? HAHA, konon konon aku ni jenis tak sedar diri.. tak suka duduk kelas lain. Hoho, memang pun. patriotik tak saya ? :)

Okayy, kerja sehari hari.. Angkat buku dari pustaka letak atas kelas. Tadi aku dengan Zahir pergi dulu pustaka.. Maka, dengarlah kami akan nasihat nasihat ustazah. Well, tak ke naya kalau pengawas sendiri tak tunjuk contoh yang baik? Haha, nilam laaa... Hurmmm, kasi angkut buku. Then, duduk saja. Baca novel kejap. Semusim rindu. Rasa macam dah baca, tapi agak blurr sebab tak ingat. Haha, amik ko.. Banyak sangat baca novel. Jadi, baca semula yaa.

Akhirnya, setelah selesai makan di kantin pada waktu rehat... Naik semula atas kelas. Nak ambil bakul buku, hantar balik dekat maktabah. Hoho, geng lelaki kunci dua dua pintu. Pintu kelas aku. Puas aku ketuk, suruh bukak. Diorang tak dengan au pura pura tak dengar. Sabar sabar :) Konon konon tengah riuh sakan main bola sepak. Arh, sangat tidak makan ubat yaa mereka. Dah laa main bola buruk kecik nak kempis dah.. Pencemaran bunyi betul.

Last last, pintu pun terbukak dan dengan segera aku pergi ambil bakul dan blah. Oh, sebelum blah.. Aku hempas pintu kuat kuat. Padan muka, sambil membebel sorang sorang. Kebetulan syaz ada dengan amni.. syaz cakap 'sabarlah..' haha. Dan aku mengomel.. 'kelas S ni agak agak r, buat kelas orang macam kelas sendiri, bla bla dan bla' HAHA. Aku tak salahkan sepenuhnya kelas lain, cuma agak sedikit geram. Biasalah, hiperaktif sungguh. Haihhh. :P

Pergi pustaka, dan terus ke dewan makan. Ada pertandingan puisi dan sajak serta syair. Hoho, syaz jadi pengerusi majlis. whoahahaha :P Duduk depan sekali, amik gambar. Bual bual dengan cg Asiah. Haihhhh, takut berada ada pentas itu normal yaa. :) Sangat menghiburkan, geng form 3 je sempoi je atas pentas sempat gelak gelak sebab rasa macam tak kisah. Sebab, penonton majoriti memang form 3 sendiri, yang otak agak putus fius. HAHA.

Okayy, konon konon aku membebel geng main bola. Last last, masa geng takde.. Sesedap oren je rembat bola tu dengan mirah. Haha, berpeluh peluh.. sesak nafas rasa, macam tak cukup oksigen. Nampak sangat, lama tak bersukan. Cewahh, elok elok 'bersukan'.. tertangkap oleh si fifi dengan izzat. Huarghhhh, si fifi buat muka terkejut lagi. Haha, koyaaa :D Kemudian, geng diorang pula main. Ya Allah, memang gelak memanjang tahap ingat dunia siket siket je laa. si fifi, hazim, nik chong, izzat... memang agak kurang makan obat kot. Hak3, lucu sangat tengok geng ni! Dah laa sepak asyik terkena orang je.. Pengakhirannya, bila bola pergi dekat fasiha.. dan fasiha simpan tamau bagi. Cehh, putus harapan diorang.. Fifi sempat lagi buat lawak tu, haha. Memang jeng sunggoh :P

Oh yaa, si zahir ni sempat lagi tuntut chokie chokie yang aku janji nak bagi sebab tak pergi sekolah semalam. Okayy, amik duet yang hazim kasi kelmarin dulu untuk beli chokie chokie. Kan hari tu chokie chokie tak de... Pergi koop, dan beli sepuluh. Bagi iyda, iyra, pqoh, zahir, hani dan hazim sendiri. Cehhh.. apa kesss ? Hihihi.. Sambung baca novel dan balik sekolah.

Hoho, habeslaa cerita hari ni. Haha, gambar banyak ni nak upload.. Malas je :)

No comments: