Sunday, January 24, 2010

Cikgu Nazlan .

Assalamualaikum !

Tadi , ada majlis perpisahan PK KO kami ... Cikgu Nazlan b Abdullah . Hari ini semua pakai baju unit beruniform . Untuk cikgu . Tahniah cikgu sebab dinaikkan pangkat menjadi PK HEM . Tadi , rasa macam nak menangis aja . Masa perhimpunan , dengar cikgu berucap . Ouh , cikgu dah 10 tahun kat SMKANI . Pelik rasanya cikgu tak ada . Sedih . Sedih . Sedih .

Masih aku ingat beberapa kenangan dengan cikgu . Kenangan masa cikgu mengajar Geo di kelas 3 Ibnu Rushd . Walaupun hanya tiga minggu , tapi ! Kenangan yang manis akan ada . Sentiasa ada . Tadi , sedih pula dengar cikgu berucap . Dan , masa dah nak habis majlis perpisahan tu ... Semua murid beratur . Pelajar lelaki bersalam dengan cikgu . Pelajar perempuan ? Sempat lagi cikgu lambaikan tangan dan cakap ' bye - bye laa . ' . Haha . Masa tu dah rasa sebak . Hua . Hua . Hua . Terutama bila dengar selawat yang kedengaran mengiringi perpisahan kami . Rasa sangat sedih . Dah tak dapat dengar cikgu buat lawak . Iya . Itulah cikgu . Tegas tapi sangat kelakar . Huhu .

Semoga cikgu bahagia di sekolah baru .

Cikgu akan sentiasa kami ingati . Sentiasa ...

PK Ko SMKANI 2000 - 2010 . Tuan Haji Nazlan b Abdullah .


 

~ Lilin Seorang Guru ~



2 comments:

Bakal translator said...

setiap pertemuan ade perpisahan betul x?
hehe

Sya Izz said...

huhu , sedeyh nie .

knp setiap pertemuan ad perpisahan?

(-_-)