Friday, January 29, 2010

~ Ikhlas ~

 
Assalamualaikum ....

Hmmmm . Nak tulis apa eh ? Sekadar mengisi kebosanan . Haha . Study ? Malas . Sebab dah pergi tuisyen tadi . Petang - petang ni pula baru buka buku . Huhu . Nak buat macam mana lagi ... Exam . Exam . Exam ! Tapi , aku bukan belajar untuk exam . Kan ? Aku nak belajar kerana ilmu . Duniawi dan ukhrawi . Exam hanya sebagai kayu pengukur ! Jadi , tak semestinya kalau tak berjaya dalam exam , bermakna kita gagal ! Tapi , kadangkala exam ni penyebab kita belajar . Penyebab kita berusaha untuk dapat yang terbaik . Kan ? . Hurmmm , buat aku terfikir pulak . Selama ni aku ikhlas tak belajar ? Yer lah . Matlamat semasa aku untuk tahun ini belajar untuk dapat 9a . Matlamat kekal aku ... ? Maybe sebab tu aku banyak mengalah kot . Susah sikit dah tak boleh buat . 

Jadi , perbaharui matlamat belajar aku .

Matlamat sementara : 
Aku mesti berusaha dan belajar bersungguh-sungguh , nak dapat 9A !

Matlamat kekal : 
Aku belajar untuk ilmu Allah , dunia dan akhirat !

Konklusinya , aku nak jadi yang terbaik . Aku tak nak cepat mengalah .... Harus semangat ! Setiap orang istimewa ! .. Masing - masing ada kelebihan dan kekurangan sendiri . Dan , lebihkan kelebihan aku ... kurangkan kekurangan aku . Kita semua hebat , kita lah juara

Yeayyy !!! 

Be the best and beat the rest !!

&

' Never try to fail , Never fail to try '


No comments: