Monday, December 27, 2010

3-0, meriaaaaaaaaaah

Salam

Malaysia boleh!

Ahaaa, bersemangat patriotik sungguh! Gara gara bola, cewaahhh. Takde laa, petang semalam Abah Long and family datang ke rumah. Ooh laa laaa. 

Dan, bila sudah ada Kak Seha.. Ilah [kami peminat novel!].. Ijak [haha, dapat pun jumpa sepupu kesayangan aku ni. geram tak pergi tengok dia kat hospital hari tu.. wah, makin macho yer :P].. Anif.. Uhuuu, sayang sayang korang wah! <3

Hurmmm, memang duduk depan TV laa semalam. Makan minum pun depan TV. haha, yang aku pula.. gossip girls. Atin aku kak seha ilah duduk dalam bilik aje mula mula. Cerita macam macam bila berjumpa. The rest dah kat luar, menghadap TV. Anif dengan Sarah je yang menghadapat komputer. Ouh, diorang memang macam tu. Tak macho laa katakan :P

Kemudian, aku keluar dulu. Iye laa, gamat sungguh bebudak ni. Terutama Ijak dengan Adam. Haha, lelaki! Pantang tengok bola. Okay, yang gol pertama aku tak tengok. Yang kedua dan ketiga baru aku tengok. Haha, excited giler. Terus menempik wah sama sama.. Biasa, lelaki perempuan sama je. Yang mama dengan mama long pun sama. Dah terikut perangai kitorang. Siap tepuk tepuk tangan lagi wahh. Haha. Cuma, Abah Long dengan Papa je yang tengok TV dalam bilik. Haha, konon konon siaran astro lambat. Ermm, memang lambat sikit pun. Nak gol je, mesti dengar papa cakap 'gol!'.. lepas tu terus bola tu masuk. Hahaha.

Ijak pula cakap.. 'kalu ayah long oyak gol.. mesti masuk. haha'

erkk, macam macam sungguh.

aku dengan ilah pun sungguh sungguh sungguh tengok ni. Erkk, bab ke'hensem'an pemain pemain juga turut diselitkan. Ahaaa, perempuan!

okey, kitorang borak borak. Arh, rindunya sama sepupu sepupu aku yang lain. haha, rindu sayang semua! Abah Long pulang dalam pukul 11 malam gitu. Uhuuu, will miss korang ye! Haha, Ilah cakap.. 'Aci ada bola je, mesti datang sini :)'


Tengok ramai ramai, meriaaaaaaaah kan?


;D


******


susahnya susahnya
bila orang tersalah faham
tersilap tafsir
apa yang kita maksudkan sebenarnya
susahnya susahnya
bila tak dapat nak terangkan
yang sebenar
terpaksa mengalah dan diam
asal keadaan jadi baik
takpe takpe
belajar daripada pengalaman kan
sekarang
kena lebih peka
akan hati orang
selidik dulu nak cakap ke tak
alaa, manusia selalu buat silap
lepas ni kena berhati hati
tak boleh ingat hati orang ni
macam hati kita
sabar sabar
dan
mengalah tak rugi


:)



No comments: