Saturday, December 25, 2010

saya budak berumur lima belas


Selamat ulang tahun yang ke 15, wahai diri sendiri

Diri sendiri,
selamat berumur lima belas
walaupun dah nak bergelar budak tingkatan empat lagi seminggu
haha, tak cukup umur laa katakan
ermm, moga moga aku sendiri dapat berubah
menjadi gadis yang lebih ayu auwww HAHA
dan lebih penyabar
tak mudah melatah
kurangkan menempik dalam kehidupan seharian
haha auwww perempuan kan
nak jadi orang yang disenangi semua
dan tetap nak jadi watak baik
macam dia cakap
sekurang kurangnya watak baik akan selalu dilindungi dan disayangi
tak perlu jadi watak jahat
nanti rasa diri sendiri tak guna
nak jadi gadis yang lebih solehah
penyayang sesuai dengan maksud nama HAHA
jadi gadis yang pandai menghormati
ceria ceria selalu
belajar daripada pengalaman
sentiasa optimis positif
tak mau menyusahkan orang lagi
diri sendiri susah takpe


dan


bila nak masuk tingkatan 4 ni
dah tak mau main main
dah tak nak rasa stress
mahu belajar dengan sepenuh jiwa raga
tak mau dah malas malas
belajar daripada kenangan masa
tingkatan satu dua yang agak erkkk
memang budak pemalas laa waktu tu
kerja sekolah pun aci ikut rasa je nak buat ke tak
kalau tak buat paling tak dapat cubitan
haha
bila dah tingkatan tiga baru terhegeh hegeh
nak cover semua
sampai diri pun dah tak betol
fikiran pun dah tepu
bukan senang nak bagitau diri
jangan putus asa
walau senyum gembira ada
nangis nangis semua perkara biasa
emosi ke laut
tak betul, tak betul
dah rasa macam orang yang erkk.
tapi, alhamdulillah
berjaya lalui semua tu
hasil dorongan semua
yang tak jemu dengar aku berkeluh kesah
maka semuanya pasti boleh
asal jangan putus asa
perit mana pun
jangan jangan dan jangan


dan


selamat berusia lima belas tahun wahai diriku
25 disember 1995 > 25 disember 2010


terima kasih untuk kawan kawan yang wish
kat phone, fb
sayang sayang korang ye


semalam pun tido aci lewat saja
haha, bermesej mesej bercalling calling
sangat hargai
dan gembira laa konon konon
walaupun hanya dapat jadi my sweetheart just for tonight
kah kah kah, tengs my SB.
tetap anggap tonight tu ala ala forever
haha, saja nak ngade ngade
takpe takpe
kalau tak ngade ngade sekarang, bila lagi?


lepas ni kan ala ala nak jadi perempuan melayu terakhir gitu
haha angan angan
sikap takkan berubah punya
maknanya tak kan jadi seorang yang senyap ayu punya
mesti tetap ceria ceria banyak mulut
suara pun sampai ke hujung dunia boleh dengar
ala ala guna pembesar suara dah
hehe, anugerah laa tu


selamat menjadi seorang yang lebih dewasa
yang lebih tahu apa erti hidup
yang lebih bersyukur
serta
yang lebih menyayangi orang orang sekitar
juga yang lebih menyelami perasaan orang lain
maknanya takde takde penting diri semua


*senyum*


saya budak berumur lima belas tahun sekarang!
tahniah tahniah.


:D
 

6 comments:

fathiahRAIHANA said...

ecececeyyy.besar dah kannn ... selamat tambah umooo :D

Sya Izz said...

hak hak hak, tengs! tamabah umoooo, hihi.

Rossarina™ said...

selamat hari lahir yang ke-15, Sya Izz. semoge di panjang kan umur dalam ketaatan kepadaNya, semoge di beri kesihatan yang baik, semoge di permudah kan segala urusan, semoge tercapai segala hajat, semoge berjaye dunia & akhirat, dan semoge tergolong dalam hamba-hamba Nya yang solehah. amin.

:)

Sya Izz said...

wah, panjang sungguh ucapan akak. sungguh terharu! kak, tq banyaaaaaaaaak banyaaak! :)

Hurrun Maqsurah said...

budak tak cukup umur, huh. ni kakak 15 tahun 7 bulan 1 hari nak buli :P

Sya Izz said...

hahaha, kakak x sedar diri! :P