Thursday, December 2, 2010

writing down on a piece of black paper


Cerita kat sini, hanya cerita dari hati. Tak pernah terlintas pun tulis nak suruh orang baca. Cuma, menulis tu best kan?

Sangat best, bila kita dapat tulis sesuatu yang pernah terjadi dalam hidup kita

Tak kisah laa kisah apa pun

Sebab, dah namanya rentetan hidup.. ending tetap manis bila dikenang.

Masa tu memang rasa cerita kisah ni pahit, payau, sedih, menyakitkan, kecewa bla bla dan bla. Tapi, di akhirnya.. aku akan senyum. Jadi indah kan?

Haha, entah berapa kali nak cakap yang aku tak pernah peduli orang. Bila aku tak suka masuk hidup orang, sebagaimana itulah aku anggap orang tak suka masuk hidup aku. Hidup simple, senang. aku tak kacau orang dan orang jangan kacau aku.

Tak perlu susah susah ikut orang itu ini kalau bukan itu apa yang aku mahu

erm, kecuali benda benda yang baik laa. haha. kalau orang nasihat, mesti kena dengar. baru rocks.

aku senang, dengan macam ni. aku tak perlu kisah hal orang selagi aku tahu yang mana betul yang mana salah. aku tak perlu dengar cakap orang kalau aku tak suka. aku tak perlu bergantung pada kata orang kalau aku nak hidup atas acuan aku. 

silakan, masuk lah ke dunia aku. dunia yang tiada apa apa, kecuali sedikit penghargaan. yang aku dedikasi khas atas irama kehidupan ini. tapi, silakan jangan cuba cuba mengubah dunia yang telah aku lukis dan warnakan ini. sebab, dunia ini milik aku.

kalau nak juga, silakan lukis dan warna dunia sendiri. bukan ke dunia setiap orang tak sama? masing masing ada istimewanya kan? sebab itu aku suka. aku suka dengan kepelbagaian lukisan ini.

motifnya di sini, aku cuma nak cakap

aku setia dengan dunia aku ni. dunia di mana aku menulis memori yang pernah jadi hak aku. yang hingga sekarang, berada jauh di sudut hati. aku hanya ada warna hitam, yang aku lakarkan kata kata yang mungkin berwarna atau tidak berwarna langsung.

seadanya aku, mengikut apa yang aku mahu.
suka laa tngok blog sya izz..lawa..dia gna classic pnya..
Haha, my dearest kakak Arina.. nampaknya, jajahan classic template akan dapat diluaskan. dengan usaha dan kesabaran. Ekeke.

terima aku, seperti seadanya Inside My Memoirs.
thus, here me are, writing down on a piece of black paper

2 comments:

Dr Hlovate said...

entry ni the best !

Sya Izz said...

haha

tengs for dropping by! :D