Sunday, February 6, 2011

Jalan jalan [Atin, Bilah, K Siha] ; the cousin's cherita



Salam


Semalam balik PP, hoho. Sebelum tu, aku pergi library dengan adib. Haha, baru terhegeh hegeh nak study memandangkan ahad sudah exam tov. Haha, pergi sana dengan Jihah Ain Izzati. Huk huk, mula mula tu tak dapat study huahuahua lepas tu pergi dudul atas lantai katcelah celah rak novel inggeris. berkali kali aku tulis
 'be miserable. or motivate yourself. whatever has to be done;it's always your choice
dengan pen merah lagi. 


Susahnya nak dapat semangat.
Susahnya nak dapat kekuatan. 
Susahnya nak dapat segalanya bila tengah down. 
Bukan down yang sekejap kejap tapi apa ke namanya itu kalau asyik down yang berterusan.
Memang susah nak cakap kat diri sendiri 'up up up and away haha'


huhu, pegang buku bio dan study. haha, kesian wahh dia. Masih teringat lagi dia buat muka comel bila mak dia marah marah sayang, hahahaha. Tu laa, hilangkan lagi. Merata cari, ayahnya jugak yang jumpa haha. Serius, comel amat amat! *sengih*


Orang lain pergi berarak, kami pergi jalan jalan. Haha, teman Bilah ke klinik gigi. Aku, K Atin, Bilah dan K Siha. Huhu, lama jugak laa tunggu turn, tapi borak je laa kan. Layaaaaaaaan je dengan sepupu sepupu ni. Haha, lepas tu pergi Econjaya. Masuk dalam pasar, pergi SMO. Haha, aku dan Bilah memang hantu novel. Histeria kejap aku bila nampak buku 'Namaku Bedah'. Pernah nampak dalam laman web PTS buku tu, first time jumpa secara live. Haha, terus amik. Atin amik buku apa ntah. haha. Bilah belik buku aku kau mereka kem timur ke ape-macam-tu-laa lebih kurang serta Diari Mat Despatch : Lelaki Baik. Huk huk, kami masih mencari buku penulis yang disayangi Tuhan, tapi sampai sekarang tak jumpa jumpa. Sangat nak itu buku. Huhu, nampak Tunggu Teduh Dulu, ingat nak amik tapi hahaha jimat bajet. Buku Faisal Tehrani nampak best dan aku rasa aku suka sebab pernah baca Manikam Kalbu tahun lepas, pinjam dari perpustakaan sekolah. Covernya kucing gemuks dan berlatar oren tu, aku suka. Bila baca, lagi lagi suka. Sangat suka! Pernah ingat nak beli, tapi aku tak jumpa di mana mana pun :(


Lepas beli belah buku, tunggu papa mari amik. Haha, balik rumah Mama Long terus serbu nasi lemak. Tu laa, tak pergi sangat kenduri kan.. lapar gitu. Borak borak huhu sayang semua sepupu aku wahh. Ingat lagi masa Bilah datang rumah aku.. sebelum balik dia cakap
[sebab dia tengok aku asyik cakap ala ala ngadu kat Ijak yang fizik tu erkkk =_="]


 'pelik laa Ika, Ijak dengan Atin ni. Semua kata kimia senang fizik susah. Ilah sorang je suka fizik, haha'


Dia pernah cakap kat aku 'ek eleh, fizik the pieces..'


Hoho, malam hari itu jugak aku bertekak keluar suara ajar Anif bahasa Arab. Haha, macam pandai je konon konon ajar budak f2. Padahal aku ajar tentang jumlah ismiah dengan jumlah fe'liah je. Hak hak, tu pun geram sampai aku cubit cubit pipi dia. Haha, dah geram sangat sangat. Baru tau rasa susahnya payahnya jadi cikgu. Huhu. Terima kasih Ustazah Rubiha, Ustazah Zaiton, Ustazah Shahida dan Ustazah Rohani. Mu'allimaat al lughoh :)


Hoho, malam tadi sempat habiskan 3 campur 1 = 1. Hehe, lawak amat. Suka suka suka. Tapi, nak jawab apa laa exam nanti. Haha, pagi tu baru tergedik gedik baca Sejarah. Exam pertama ; BI. Haha, asyik rasa nak tidur aje! Yang bahagian summary tu aku hentam je laa. Tutup kertas, tido. Haha. Exam kedua ; Math Mod. Erkk, yang bahagian A tu okey okey laa kot, haha. Yang tak belajar lagi memang aku tak jawab, fikir fikir lepas tu tinggal kosong je. Yang bahagian B tu punya laa cg bagi dua helai kertas kajang. Aku jawab cuma satu dua soalan. Memang erkkk, tapi boleh pula tido lagi. Memang rasa dah malas nak fikir, lantak laa. Aishhh. Bila tiba bab sejarah, sementara tunggu cg masuk... mula mula je pegang buku sej tapi lepas tu dah melencong ke macam macam. Tulis nama guna perkataan terbalik, baca nama terbalik, dengar thirah cerita dan borak borak. Memang, gilak sungguh. Hasilnya, soalan depan depan memang boleh jawab. Sikit je keluar tamadun, cehh. Yang tengah tengah, memang ikot-rasa-nak-tanda dan soalan yang belakang, sangat suka. Pasal nabi dan yang berkaitan. Rasa macam tengah jawab Pendidikan Agama Islam, tu yang elok aje jawapan. Haha. 


Sebelum balik tu, aci main main tarik nak tak nak dengan Qilah. Haha, tak nak! Nampak kasut cikgu ada. Jom, masuk Bilik Kaunseling. Hehe, kacau cg buat kerja.. sempat cerita cerita jua borak borak. Haha, rasa mau cerita segalanya pada cikgu. Lepas tu, pulang laa hoho.


Aku asyik cakap cakap dan cakap


'Be miserable. Or motivate yourself. Whatever has to be done, it is always your choice'


Ayat yang sentiasa terngiang ngiang kat kepala, penguat semangat. Mungkin. :)


Pssst : teringat bila aku cakap kat Ijak pasal pelajaran f4 ni kan. Pasal sains, akaun semua. Tup tup, ada dia cakap 'semua benda payah, Qa. Kita sains payah cara kita. Orang PA susah cara dia. Belajar tu yang penting' Erkk, betul laa kan. Semua benda tak mudah, hoho. Akan rindu sepupu aku si Ijak yang macho [hahaha]. Jumpa masa cuti je laa. Selamat pulang budak mckk, thanks untuk nasihat cerita semua haha. Yang Yoe pulak, balik tapi tak sempat jumpa. Ijak punya laa pergi berarak tapi Yoe tak pergi. Mirah pun, cehh. Tak pe laa, nak ucap jugak untuk Yoe; selamat pulang budak sbpi pekan. Lama kan, tak kumpul ramai ramai? R i n d u. :D



No comments: