Tuesday, February 22, 2011

Merah jambu (?)


Salam.

Tiba tiba, erk merah jambu (?) haha. Tukar selera pula. Ahaaa, rasa cantik je bunga merah jambu ni. -_- Mengada ngada sungguh. Hoho, takpe takpe. Sekali sekala, jadi ayu auww auwww laa pula. Heeee. 

Erm, semalam memang rasa letih yang amat. Uhuuu, pagi dengan hari sekolah yang padat sampai lemas lemas otak tak boleh bernafas hahaha. Bila petang pula, masih stay kat sekolah. Selalu memang gitu laa, study berdua dengan budak tu. Haha, yang bestnya kami study kat bawah tangga. Bukan duduk atas bangku tapi betul betul bak gadis melayu bersimpuh bersila atas lantai. Heeee. Bukan ada orang pun petang petang macam tu. Selalu sampai pukul lima laa kami ulangkaji. Ikut mood. Mood kelmarin, pulun kimia. Haha. Eishh, saya sayang kimia muah muaaah muaaahhh. Bila malam menjelma, pergi kelas fizik. Erk, kerja sekolah berlambak lambak hoho tapi, bila dah balik rumah tak larat dah nak pegang buku. Tup tup tertidur, huhu tapi hati tetap tak tenang sebab asyik ingat kerja Sejarah tak siap siap. Haha, berhantu sungguh Encik Sejarah. Tidur tak lena dibuatnya, sanggup bangun awal awal pagi siapkan benda tu. Hehe, mentang mentang cikgu ugut nak denda baru sungguh sungguh aku buat. Ceh. =_=

Bila hari ini ke sekolah, macam biasa laa kan ada perhimpunan unit (hari selasa). Cuma, kali ni kitorang berkumpul ikut rumah. Usamah. Khalid. Zubair. Tariq. atau Hijau. Kuning. Biru. Merah. Nak tau tak kenapa? Sebab, hari Khamis ini sekolah aku akan buat sambutan Maulidur Rasul. Buat julung kalinya, kami buat ikut rumah sukan masing masing. Selalunya, memang ikut kelas. Haihhh, macam pelik tapi best juga sebab dah dapat rasakan aura kemeriahannya! Haha. Suka suka suka :D

Disebabkan hari ini sekolah dan kawasan berdekatan takde air, (sebab-ape-ntah) maka PK KO cakap takde perjumpaan ko laa petang ini. Yuhuuuu, kalau takde air memang susah. Hehe. Sebab itu, lepas perjumpaan pagi terus kami amik masa sekejap buat perjumpaan rumah terus. Nak bincang pasal hal lusa laa ni. Geng aku, macam biasa berkumpul kat Dewan Makan Aspuri. Hehe, aku dengan Asmaq takde kerja lain laa. Borak borak borak. Haha. Punyalaa aku ingat nak pakai baju hijau tahun ini (patriotik!) tup tup sebab cikgu cakap ramai budak budak yang takde baju hijau kan... maka pakai laa dot dot dot (rahsia :P) Tapi, siapa yang ada baju hijau tu boleh pakai, sebab cg nak letak kat depan depan bila berarak nanti. Nampak laa macam rumah Usamah siket. Erk, erk. Malas laa aku berkurung hijau, haha :)

Dalam pukul 9 lebih gitu, baru selesai perjumpaan. Huhu, sungguh tak sabar menantikan yaumul khamis. Haha. (malas nak belajar je, sebenarnya :P) Ermmm, seterusnya sesi pembelajaran berlangsung seperti biasa laa ya. Sangat enjoy belajar hari ini. Terutama, Kimia. Iye iye, aku memang suka kimia dengan biologi. Suka sangat sangat.

Dan, hari ini juga buat selamba-yayaya haha. Okey, tanya je. Erm, rasanya.. dah okey! Takde pape laa. Selamba-yayaya ouhh. Memang sengih, memanjang je lepas tu. A'a, aku tahu apa yang aku perlu buat. 

Arh, dah habis cerita hari ini. Hihi, yang aku tahu.. malam ni memang kena pulun fizik. Sebab, esok kena hantar peka, modul, nota segala bagai. Huwaaaaaaaaaaaa. T__________________T 
(nampak sangat, tak siap lagi) 


Aku dah jadi lupa bila dah habis exam. Sebab, aku tak tau dah kerja sekolah apa yang lepas lepas aku masih belum siapkan. Aduh, naya sungguh. Nak buat macam mana, sebelum ni macam tak terurus siket. Haha, macam macam melanda. Heee. Aku tahu, banyak perkara aku masih belum selesaikan. Kena atur masa semoleknya laaa ni. Haihh.

(gambar jamuan pss tahun lepas punya, tak tau kenapa suka sangat dengan gambar ni. nostalgia kot)


budak yang tulis,
princessya.izz
feb 22, 11.

2 comments:

wardah said...

suke gambar tu?
elleh, cakap je la sebab ada gamba budak tuh... hehe

Sya Izz said...

warghh, bukan laa. gmbr kenangan kawn kawan baik sy yang sy syg :D haha.