Thursday, November 19, 2009

Cerita Aku : Akhir 2009


Assalamualaikum!


Hari ini hari terakhir aku bergelar pelajar tingkatan dua 2009 di SMKANI.

Hari ini hari terakhir aku dapat berjumpa dengan kawan-kawan di SMKANI.

Hari ini hari terakhir aku bergelak ketawa,bergurau senda dengan Najihah dan Azhani.


Hari ini ... Hari yang cukup indah ... Terlalu indah ... 19 november 2009 ...


Hmmm.Tanpa sedar masa berlalu begitu pantas.Kini,aku sudah menamatkan sesi persekolahan 2009.Kini,aku sudah tidak lagi bergelar pelajar tingkatan 2.Kini,aku bergelar calon PMR 2010.Ah!Aku macam tak percaya.Masih terbayang dalam fikiran saat aku mendaftarkan diri sebagai pelajar tingkatan 2.Huhu.Masa,terlalu berharga untuk aku.

Hari ini aku pergi sekolah seperti biasa.Ya lah!.Hari ini kan hari terakhir.Pagi-pagi aku,Jihah dan Hani merayau-rayau dan melepak di kawasan sekolah.Koperasi,perpustakaan.Hmmmm.Tadi,kat perpustakaan ... Aku menulis poskad.Poskad untuk diberikan kepada kawan-kawan aku.Dan hanya empat orang yang dapat.Haha.Lagipun ramai yang tak datang.Hehe.


Tadi,lepas Jihah balik ... Aku dan Hani pun berjalan bersama.Kami beriringan menuju ke luar pagar SMKANI.Ya.Buat kali terakhir.Kali terakhir..... Kemudian,tidak lama lepas tu ... Papa datang ... Sudah tiba masa untuk pulang.Sebelum aku naik kereta ... Aku tunggu Hani hingga dia habis menelefon.Selepas itu,aku dan Hani bersalam dan bertembung pipi.Saja nak buat drama kat bawah pondok telefon.Haha.Masa pipi aku bertembung dengan pipi Hani ... Aku rasa sedih.Macam mana agaknya kalau tahun depan kami dah tak rapat?Sungguh.Aku pasti rindukan Hani dan Jihah! :)

Ah!Terlalu banyak kenangan pada hari ini.Kenangan indah.Bukan hari ini saja tapi untuk tahun 2009.Tahun 2009.Tahun menyimpan terlalu banyak memori suka,memori duka.Tahun ini aku bergelar manusia yang punya kawan baik iaitu Hani dan Jihah.Tahun ini mengajar aku erti duka.Tahun ini mengajar aku apa itu suka.Tahun ini aku dapat berkenalan dengan kawan-kawan terutama tingkatan 4 juga 6.Tahun ini terlalu berharga!Sungguh.Aku rindukan segala-galanya!.


Terasa bagai bermimpi tapi ini adalah hakikat.Terasa bagai mainan tapi ini adalah kenyataan.Semuanya terasa indah.Benar kata orang ... Setelah semuanya berlalu barulah kita mengerti apa itu kenangan terindah.Benar kata orang ... Kehidupan itu indah sekiranya kita menghargai.Aku rindukan Jihah dan Hani.Hani,awak jangan lupakan aku tau!
Hari ini aku mengerti.Hari ini aku sedar.Sekarang aku sudah besar.Sekarang aku sudah remaja.

Tahun depan merupakan tahun yang penting.Cukuplah aku bermain-main pada tahun ini dan sebelumnya.Aku punya hasrat.Aku punya cita-cita.Untuk aku menggapai bintang.Bukan omongan tapi harapan.Aku mahu berjaya.Aku harus menggalas tanggungjawab sebagai seorang manusia yang bergelar pelajar dan anak.Aku punya harapan dan impian aku sendiri.


Hari ini hari yang indah.Cukup indah apabila aku bergelak ketawa bersama Jihah dan Hani.Cukup manis apabila punya sahabat yang memahami.Aku sayang semua.Aku sayang kehidupan aku.Aku sayang diriku.Namun,hari ini aku harus sedar.Aku bukan lagi anak kecil yang kalah dengan cabaran.Aku bukan lagi anak kecil yang takut dengan cubaan.Aku sudah besar.Aku sudah bergelar pelajar sekolah menengah.Aku harus menggalas impian keluargaku.Bersama mencipta kejayaan.Mengharungi onak duri.Biar pun terluka,segalanya harus diteruskan!


Rindu.Untuk teman-teman yang sentiasa menerangi kehidupan.Takut.Untuk menghadapi hari-hari mendatang.Sayang.Untuk segalanya.Yakin.Untuk diriku.Yang pasti ... Aku akan merindui tahun ini.Yang pasti ... Aku akan sentiasa mengingati hari ini.Yang pasti ... Segalanya masih belum berakhir.Yang pasti ... Bintang hatiku akan sentiasa bercahaya di bawah purnama bulan.Yang pasti ... Aku masih berdiri di sini sebagai seorang remaja yang bergelar Sya Izz.



Orang di utara bilang gunung itu indah ... Aku diam
Orang di selatan laut itu indah ... Aku diam
Orang di timur bilang bintang itu indah ... Aku diam
Orang di barat bilang permata itu indah ... Aku diam
Orang di utara,selatan,timur,barat diam ... Aku bilang 2009 yang indah.


=================================


Fatin .. Faeza .. Syahida


Nabilah ..


Fatin N .. Fatin F .. Nabilah


Serene Hectic .(Vandalisme buatan Sya Izz dalam bilik kecil 2 R.Haha)


Bersama Ustazah Syahida ..


Bintang cahaya kami ..


Bintang hati kita ..


Najihah ..

=============================



Pencinta Sahabat,
Sya Izz
19 November 2009
2.55 p.m.
Hari terakhir sekolah 2009

No comments: