Sunday, February 7, 2010

[ Jom main hias-hias ]

Selamat malam , salam sayang ....

Hari ni hari yang sangat meletihkan . Hua . Hua . Hua . Tapi , hari ni boleh dikatakan hari yang agak menyeronokkan , gembira ! Err , tapi hari ni kan sekolah . Ganti .... Jadi , hari ni memang agak kalut laa . Sebab ? Kerja sekolah tak sempat siap ... Huhuhu . Semalam boleh pulak tertidur masa tengah tengok cerita Flightplan , hihi .

Simpan kira Kh , Ba , Sj , Nota Bi .. Huhu . Semua tak siap lagi .. Alih-alih buat kat sekolah . Tu rasa macam arh ! sikit . Hihi , tapi tak apa . Jadikan pengajaran . ( entah berapa kali jadi pengajaran , tapi tetap buat perkara sama , hihi ) . Esok dah guna jadual baru . Sekarang cikgu math dengan sn , teacher Rosesuzila dengan teacher Rahamah . Ehm , i gonna miss teacher salwati dan cg mat chik . Apa pun , i love all teacher . Semua guru-guru Smkani ... Terbaik!

Petang tadi balik lewat ! Dalam pukul 6.oo petang baru sampai rumah . Sebab kena paksa + rela sikit - sikit menghias kelas . Hari ni hari Sabtu okey ! Nak balik awal ... Sepatutnya budak-budak asrama je datang tapi dah Nije tu paksa .. Ketua akademik laa katakan ! Dia ambil kotak pensel aku then letak kat pondok .. Sesedap oren jer .Eytt ! Izzat si ketua tak kisah pun ... Izzat juga yang baik , ketua kami yang sempoi , penyayang , suka sengih , asyik membebel kat aku suruh aku masuk dalam kelas kalau aku tengah jalan-jalan kat luar kelas , haha , bodek je ni . Hihihi . Lepas tu , sebab aku kesian dengan budak-budak ni . Cewahh , hahaha . Jadi , aku pun stayback je laa .


Dalam pukul 3.30 , baru seorang demi seorang datang . Hmmm , tapi tadi masa awal-awal hias kelas .. aku asyik melenting je . membebel situ  , membebel sini . hahaha , memberontak je lebih sebab si ketua akademik tu paksa aku stayback . so , kiranya aku tak berapa suka rela laa pada mula - mula . Haha , lapar je tadi .. maklumlah minum air milo je petang tadi .. mana tak jadi macam harimau .. err . haha .

Tapi tadi , yang aku dengan fatin nak marah sebab budak-budak laki ni mari tak buat apa pun . Duk saja jer . Diorang asyik masuk keluar kelas je . Err , tapi tu mula - mula lah . sebab aku asyik membebel lepas tu panggil diorang masuk kelas dan paksa buat kerja . Haha . last - last barulah jadi macam wonderpets . Apa yang penting , kerjasama ! . Sibuk duduk menghias kelas tapi aku sebagai Ajk Bi belum pun siapkan nota BI yang nak dilekatkan . Orang lain semua dah hantar , aku je tak buat langsung lagi . Haha . :)

Ada Izzat , Nije , zarif , muzakkir .. Husna , si kembar ida n ira , aku , fatin f , fatin n . Lalala , muzakkir dengan zarif , husna sibuk garis lepas tu potong kertas warna ... ida n ira tolong lipat-lipat kertas warna sambil pantau - pantau , cewahh . Nije dengan fatin f dan fatin n sibuk uruskan kertas-kertas dan bagi idea . Itu lah , ini lah nak buat . macam macam . Aku dengan Izzat pulak kena gam dan lekat kertas warna kecik-kecik tadi kat papan kenyataan . Tapi , sebab ketua aku tu rajin sangat .. aku yang kena ulang alik ambil kertas from dia lepas tu pergi lekat . Dia sedap-sedap je duduk atas kerusi sambil gam kertas . Huhu .. tak apa . Tak apa . sekurang-kurangnya semua orang ada kerja laa kot . :P

Tadi , panjat meja ouh .. nak buang langsir . Haha . Aduih , ambil ilham daripada kelas K . Diorang basuh langsir diorang , sebab tu nampak cerah je . Hahaha , apasal semangat ni nak menghias kelas ? ada pertandingan kan .. Tapi , memang sejak tingkatan 1 , kelas Rushd kesayangan aku tak pernah menang . Hihi , terlebih cantik lah . Sekarang tengah kumpul bajet laa , nak beli macam-macam kan . Dan , ouh .. kelas kami perlukan seorang yang kreatif ! haha , kalau tahun lepas kitorang bergantung kat Syafiq dan Syahirah . Tapi,tahun ni kelas Sina dapat mereka . Huhu , tadi fatin cakap ..

" kalau ada Syafiq kan best ? "
Haha , nampaknya kena usaha lebih tahun ni . Orang kreatif dah kurang .Tadi sempat tegur dia ..

" eyt syafiq ! ajar aku buat rama-rama "

" olohh , tahun lepas kan aku ajar doh "

" uhukkzz . tahun lepas , mana ingat "



 Dan sekali lagi , Syaz .. ajar aku buat rama-rama !  :D

No comments: