Tuesday, February 16, 2010

~ Bidadari ,

Bidadari yang terpelihara ...

setiap wanita punya impian untuk bergelar bidadari yang terpelihara kan?. semua wanita nak jadi macam siti khadijah r.a. .. ada wanita nak jadi macam siti aisyah r.a. ... kita semua ada impian kan? nak jadi bidadari yang solehah . nak jadi bidadari di dunia dan akhirat . kita nak jadi macam ainul mardhiah kan ?




sungguh , mereka sangat kita kagumi kan . siti khadijah perempuan yang paling sempurna ... kita ? kita pun tak tahu di mana tahap kita . kita kagum dengan diorang tapi kita pernah tak cuba jadi macam diorang ? aku pun tak tahu ... aku nak jadi macam mereka , mereka contoh yang paling baik untuk kita .. tapi aku pun tak tahu , adakah aku sudah mencuba sedaya upaya aku untuk jadi insan yang berguna .

aku tak pernah tahu macam mana diri aku , aku tak tahu sama ada aku dah perbaiki diri aku atau tidak . Ke manakah cinta aku menghilang ? .... aku mahu menjadi muslimah , bukan hanya pada nama . tapi , pada perbuatan aku , dalam hidup aku . Muslimah yang aku kasihi . Wanita yang indah tercipta . Hawa yang punya ketenangan jiwa .

Allah always be there . Antara Engkau dan Aku . Ya Allah , aku perlukan kekuatan .



 [ Sya Izz ]

No comments: