Wednesday, May 18, 2011

Admet, dan Kegedikannya


Ehem.


Admet tadi, sangat huuuuuuu. Taktau nak kata ape dah. Kertas satu okey lagi. Bila kertas dua, dah.... huahuahua. Yang aku anehnya, kenapa aku rasa aku aje yang sempat tido? Kenapa orang lain terlalu tekun? Huhu. Masalah aku, bilamana sesuatu itu aku dah cuba cuba cuba jawab tapi tak dapat dapat maka passion aku untuk sudahkannya, akan hilang. Hui hui hui, teruk kan? Macam tadi, bila dah berjuta juta kali buat tapi tak dapat-dapat makanya selamba-yayaya, aku akan cakap lantaklah! Hmmmm. Lepas jawab satu, tido. Jawab lagi, tido lagi. Huhu.


Lepas Admet, exam PJK. Lalalala. Yang buat aku nak gelak, geng budak laki. Nick dan geng. Ish ish. Teacher baru bagi kertas jawapan objektif, kertas soklan tak bagi lagi. Tapi, terus ditandakannya and tak sampai seminit dah siap. Haha. Mentang-mentang laa exam PJ aje. Kami gelak, bila teacher pura-pura tak bagi kertas soklan kat Aidil. Iye laa, jawapan kan dah siap tanda. Tak payah tengok laa kertas soklan. Heee. Tapi, mereka padam semula. Dan, buat dalam masa lima belas minit mungkin. Masa yang diperuntukkan adalah satu jam lima belas minit. Huuu, sama laa dengan aku. Buat buat buat, terus tido. :)


Petangnya, study dengan Kak Mimi. Memang lawak aje rase. Study Khemiyy jugak Bhiyyo. Gelak gelak lagi dengan telatah Hanny dan Husna. Aiyaayaaa. Lega, nampak Mg senyum macam biase hari ini. Oh, dia mana pernah masam muka dengan aku lagi. Malah, waktu ber'masalah' kira-kira kritikal itu.. sempat lagi dia hulurkan tangan bye bye pada aku walaupun senyum dengan takde rasa sangat XD. Risau jugak aku. Tapi, hari ini... nampak dia dah okey. Hehe. Bagus la.


* * * * * * *


Terhibur dengan gelagat geng tuisyen semalam. Waktu admet laa kan. Baru ada Aime, Ijak, Syahir dan aku. Amik kertas terus pergi duduk depan sekali dengan diorang. Ah. Takpe, meja besar. Selamba aje Aime dan Ijak gelak-gelak kat aku sebab kena cubit dengan cikgu. Huhu. Memang gelak gile-gile laa diorang. Hey, aku memang kureng admet. Ceh. XD Bila Jee 'Ah dah datang, duduk belakang sama-sama. Jawab soklan yang memeningkan.

Ada satu, yang membanggakan laa konon konon. Cikgu bagi soklan function. Punya laa bersungguh semua cuba nak bagi jawapan betul. Akhirnya, dengan yakin aku cakap jawapan. Haha, tapi TERcakap sekali dengan Ijak. Ijak yang tak puas hati, terus berpaling belakang. Protes kekonon, sebab dia yang dapat dulu laa jawapannya kot. Hihi. Ada aku kisah? Oh. Aku tak perlu cakap kuat-kuat, sebab suara aku memang dah over volume. Sedepa dapat dengar walau aku hanya berbicara intonasi biasa. Entah kenapa, aku pun tidak tahu... :D Maka, bebudak ini pun tepuk laa tangan bagi meraikan aku sebab dapat jawab soklan. Rasanya, tepukan yang sinis kan? XD Hihi.


Memang happy laa berada dengan kekanak tuisyen. Faktor kami dah rapat di sekolah, menjadikan kami lebih   rapat di tuisyen. Heee. Dah laa, bilangan kami dari tahun lepas asyik nak sama. Muka baru pun takde. Sikit pulak itu. Around lima enam orang aje.


Untuk kelas Admet; Syahir, Ijak, Razzy, Aime, Jihah, Zati dan Aku.

Untuk kelas Khemiyy dan Physizixszzz; Ijak, Razzy, Aime, Qilah, Ba dan Aku.

Kat sekolah dah puas jumpe. Tapi, walau di tuisyen.. tetap tak puas berhadapan dengan keletah mereka. Okey, time Admet memang aku laa yang paling low. Haha. Physixcc pun sama. Memang kerja diorang laa gelakkan aku waktu itu. Tapi, tak kisah. Kelas Khemiyy aku pulak yang gelakkan mereka. Kan kan kan? Serius, aku memang sayang diorang. Semalam jugak, selamba-yayaya jugak Cikgu Admet kutuk-kutuk kitorang macam budak kecik sebab makan cokelat kadburyy. Hahaha.

Okey, kami selalu buat-buat tak puas hati sebab cikgu asyik puji Syahir. Haaa, sebabnya? Syahir itu pendiam. Kalau dengar suara dia bergelak ketawa, memang bagai mimpi laa oi. Yang kami ini, mulut tak berhenti pot pet pot pet. Hailooohhh.


Oh, bebudak tuisyen. Sayang korang. Dari tahun lepas sampai laa tahun hadapan, aku akan mengadap muka diorang pagi petang siang malam. Aduyai. XD






Eh. Aku masih limabelas kan? HAHA. *Gedik*


2 comments:

Anonymous said...

gelak habis lah akak bile tengok gambar words tuh. XD

bestnye tuisyen tak ramai orang. rase dapat perhatian dan kasih sayang yang lebih siket dari cegu hehe. :D

Sya Izz said...

haha, akak dah umur duapuluhhhhh XD hak3. memang pon.. awesome.. yeahh.