Tuesday, May 10, 2011

Aku masih, seorang Princess!



Sedar tak sedar kan, banyaaaaaak perkara dah berubah. Untuk aku laa.


Aku sekarang? Mungkin dah jadi seorang yang lebih heartless. Huuu. Itu adalah lebih baik, daripada meng'emo'kan diri tak tentu pasal macam dulu. Semua ini, berlaku macam itu aje. Sekarang, kalau rasa sedih pun memang hati kata buat dunno aje. Tak de rasa dah untuk main emo-emo. Kalau rasa kecewa pun, macam biasa. Cold. Tak rasa ape-ape jugak. Kalau rasa gembira, macam gembira laa. Part gembira itu memang macam asal. Takde laa pulak kalau tengah gembira tetibe jadi takde perasaan.


Perkara-perkara yang terjadi sebelum ini, sebenarnya banyak bentuk diri aku tanpa sedar. Aku dah jadi orang yang senyap siket walaupun mulut masih pot-pet-pot-pet tapi takde laa teruk sangat macam dulu. Kalau dulu, kalau berhenti berceloteh bukan aku namanya. Kini, rasa macam malas pulak nak bercakap banyak-banyak. Lebih baik diam kan. Lagi syok. Hahaha, boleh laa layan angan-angan sorang-sorang XD.


Entah kenapa, tetibe jadi seorang yang banyak berfikir. Selalunya, kata-kata kawan-kawan laa yang aku suka fikir. Padahal, kata-kata mereka biase aje alaa laa macam tengah borak-borak lepak-lepak sama-sama. Tapi, ada yang menusuk kalbu memaksa aku macam... muhasabah diri mungkin?


Yeahh. Dengan bangganya aku nak cakap yang aku dah lebih berdikari sekarang. Tak kesah dah nak buat semuanya sorang-sorang. Dah biasa. Sekurang-kurangnya, tak perlu laa menyusahkan orang berkepit dengan aku dua puluh empat jam. Haha.


Aku juga, macam dah kurang peduli akan hal orang lain. Bukan lah langsung tak cakna, cuma yang tak penting atau tak berkaitan sangat dengan aku.. aku malas nak amik pusing. Kecuali laa kalau mereka yang nak kongsi-kongsi cerita dengan aku. Huuu.


Sekarang juga tengah cuba menjaga tutur kata, volume suara. Haha, suara aku memang.. aku je yang dengar macam slow. Padahal, sampai ke hujung dunia boleh dengar kot. Itu yang macam rebel aje aku rase. Nak jugak ada suara yang slow, ayu macam orang laen. Hihi.


Konklusinya, keadaan yang mengubah aku tanpa aku pinta. Aku pun tak sedar, tetiba... 'eh, aku dah jadi macam ni?' Huuuu. Maybe ni turning point dalam life, bukannya aku ini akan jadi budak-budak seumur hidup. Kadang-kadang, kematangan itu perlu. Haha, gaya orang dewasa aje cakap. XD



walaubagaimanapun, aku masih seorang budak perempuan yang kaya dengan hikayat fairy tales dan sentiasa menganggap dirinya princess! Haha.

No comments: