Saturday, November 16, 2013

Fikir mak ayah


ahad minggu depan dah kena balik uitm. sabtu sehari sebelumnya ada muet- listening, writing & reading. oh pehlis. aku lebih rela burn seratus daripada terpaksa reseat muet lagi nanti march. hahaha. band 4 please. band 4.

somehow aku tak tahu lah kenapa aku belajar benda ni. kenapa aku kena amik muet band 4. aku tak berani letak harapan la sebab dulu english spm aku pun tak capai. when you are expecting, and you finally get nothing... that is a total disappointment. ngaahaha.

ok serius aku tak tipu.

ye la ye la. tahu tuhan bagi semua benda bersebab. tahu rezeki orang takkan sama dengan rezeki kita. tahu yang tuhan tu adil. tahu tahu tahu. arghhh demmit hati, tolonglah jangan fikir bukan-bukan.

how i wish aku nak cepat-cepat habiskan master dan kerja. nak simpan duit nak bagi kat mama papa. nak bagi kat adik-adik. kakak aku? tak payahlah. nanti dia pun kaya hahaha. nanti aku dan kakak aku dah kerja, senang sikit nak tolong mama papa. adik-adik aku yang berempat tu mak aiiiii, hahaha.

kau dah besar ni barulah kau tahu kan susah payah mak ayah besarkan kau. huaaaaa.

the only way nak tolong mak ayah-
belajar.

jangan duk berjimba sangat. reti? aku nak jugak buat law. tapi aku tak boleh decide lagi whether aku nak jadi lawyer ataupun lecturer. and before master nak amik LLB Syariah ke kat UIA setahun or dua tahun buat double degree. or tengok la macam mana. dah bersimpang siur jalan dalam kepala otak aku ni. terus lari daripada cita-cita asal lepas spm dulu. yang pasti, semua jalan yang aku nak amik- law.

kalau tuhan dah letak aku, at the beginning kat law;
then i will finish it. i have to.

sebab nanti lapan tahun lagi-
aku nak mama papa boleh senyum sebab kakak aku dah jadi biotechnologist dan aku dah jadi lawyer.

tu je.
tu je aku nak. mama papa senyum.

dan serius, kau fikir je mak ayah-
mesti kau akan dapat feel nak study. nak berjaya. nak habiskan belajar. nak bagi duit kat mak ayah. nak bawak mak ayah pergi makkah.

kan?

sebab kau dah dapat sense tu, sense susahnya orang tua aku kerja cari duit nak besarkan anak-anak dia. eventhough mak ayah aku cikgu.

sebab tu aku salute sangat parents yang susah payah banting tulang nak bagi makan anak. terharunya. sebab tu lah, manade kasih sayang kat dunia yang paling mulia selain kasih sayang mak ayah?

*diam*

*pandang muet model papers*

*sigh*

gotta go. wish me luck in muet!


No comments: