Monday, November 18, 2013

Heroes

kelmarin ada lipan bawah sejadah. panjang jari telunjuk jugak aaaa. aku nak buat apa pun tak berani. padahal ada je kamus tebal ke penyapu ke nak kasi lipan tu mati.

yang paling best bila ada heroes-
they act likely as they are.

bisik-bisik panggil adib. adib cakap kat papa. papa suruh adib buat sendiri guna penyapu je. adam pun masuk jugak. diorang bekerjasama keluarkan lipan tu dari bilik aku.

yang aku-
berdiam kat katil.

haih. lepas tu diketawakan oleh budak berdua tu sebab bagi diorang lipan tu, "elehhhh".

-_-

seyes aku cakap. aku tak boleh. urghhh. lipan tu aku boleh tahan lagi kalau ada dekat. tapi satu-satunya yang aku paling ngeri, ular. masyaallah. even yang kat dalam tv pun aku tak boleh tengok. ingat lagi, aku pernah tengok cerita snake on plane. memang kisah ular. natijahnya, sampai termimpi-mimpi.

sejak itu, memang aku langsung tak berani. langsung tak.

hah. aku pun tak tahu la apa nak jadi dengan aku. lipan ular trauma. ubat biji pun tak boleh. jarum nak cucuk lagi la!

hari itu sakit gigi. doktor cakap dia nak bla bla bla bla tapi kena cucuk ubat bius dulu. urghh dengan pantasnya buat muka seram. aku rela minta ubat makan. tu pun dia kasi biji. tu pun nangis-nangis nak telan. dah berapa terbazir masuk dalam sink. letak dalam pisang dulu lah. haihh. ini semua salah nurse gigi yang cabut gigi aku masa darjah 5. dia cucuk mak aiiiii. sejak hari tu, terus aku trauma dengan jarum kalau nak cucuk dalam mulut. sejak hari tu, aku tak pernah deal dengan jarum kat mulut.

dem aaaaa.

macam mana nak hidup macam ni. tak tough langsung.

No comments: