Tuesday, November 26, 2013

Semester 2


dah hari kedua semester dua di sini! hmmm. hmmmm. jadual kelas semakin penuh. cuti sabtu ahad je. dan belajar lapan subjek.

law037. law039. law087. law088. elc092. elc093. eco099. ctu086.

empat subjek law. satu subjek english. satu subjek writing. satu subjek ekonomi. satu subjek asas syariah.

malangnya-
kena belajar ekonomi!
dem dem dem aku dah la tak ingat apa nak main kira-kira ni. huwaaa. tapi kan, aku rasa macam boleh je go on kot sebab masyaallah pensyarah kitorang sangat cool.

miss anne namanya.
memang kecoh kelas.
sebab dia sangat comel, cool dan steady.

aaaa, sangat best kelas dia!

penat. penat. penat. baru dua hari kelas. haha. dah terbiasa makan tido.

so far so good.
gorgeous g is still there for me.

oh, 25112013. kelas pertama introduction to law ii. dengan lecturer baru. miss illa. semester 1, iqbal dan ummi yang jadi class rep & assistant. semester 2, mimi dan iffah. :))

miss illa suruh sorang-sorang perkenalkan diri. macam biasa, nama kemudian asal kemudian kenapa masuk bidang ini.

bila tiba part kenapa boleh ambil law-
jawapan aku;
accidentally. sebab ni last choice aku masa isi upu. so instead pergi ke matriculation and getting involve with sciences and maths, better la aku buat mende ni. cliche. ada dua tiga orang juga la yang spesies aku. lari ke law sebab taknak sciences dan maths. haha sep siket iekyn & zam! okay. okay. aku cakap lagi, at first susah la nak survive but things get better becauce i have a gorgeous classmates.

lepas aku cakap gojes tu, bebudak ni pun buat auwwwwwwww tacing reramai. ngahaha. bila aku duduk, miss illa cakap, "best compliment ever." :)

zam dan bal pusing belakang lepas tu cakap, izz sweet hahaha.

bukan aku nak buat sweet ke apa. aku memang sayang gojes g. aku memang hargai mereka. sebab memang betul, mereka yang buat things get better. seksa betul aku waktu mula-mula masuk sem 1. takyah cakap la deraian air mata yang tumpah. tapi, luckily mereka ada.

dan lama kelamaan-
kuantan sudah menjadi semakin indah. law sudah menjadi semakin sebati.

kerana mereka.

dan aku bertahan-
kerana aku ada gojes classmates yang kami gelarkan diri kami;
gorgeous g.

memang dah lekat nama tu.

juga kerana aku ada ohsem housmates.
:)

kat sini aku buat keputusan tak nak bergaul sangat dengan orang. tak amik port dalam mana-mana jawatan. cuma budak yang mungkin hanya dikenali oleh classmates dan housemates je. dan aku, aku kenal classmates dan housemates je among 300 orang budak uitm kat sini. dan yang lain semua kenal gitu-gitu je. setakat tahu muka. setakat tahu budak uitm. ye, uitm kuantan kecik je. so aku rasa macam aku duduk sekolah asrama je. ekeke. bezanya, curfew 11pm. tu je. alhamdulillah seronok!

tapi bila dah ada housmates-
yang mana ada crush tu, silakan kongsi silakan tunjuk.
yang mana ada gosip, satu kuantan tahu.
yang mana ada kisah itu ini, asyik cerita.

maka, update jugakla berita kampus ni ngahaha daripada tak kenal orang boleh la setakat kenal yang mana mahu yang mana perlu. :))

sebab bagi aku-
aku dah boleh hidup cuma dengan classmates dan housemates.
rasa macam hadiah daripada tuhan.
rasa diberikan nafas baru untuk hidup.

baiklah, untuk hari ini-
cukup.

selamat malam kuantan.
moga nyaman senantiasa.



No comments: