Saturday, March 13, 2010

* Appreciate it .


My [ Cokelat's ] ...

Hari ni sya izz pergi ceramah perdana .. ermm , pasal dadah . hehe , smkani , smkkb dan smksbp yang pergi . dan ceramah tu diadakan kat dewan besar smkkkb . hehe , oky . serius , ceramah tadi sangat-sangat menarik . pada awal-awal , asyik gelak tak henti - henti . memang kelakar tapi bermakna . 

 hehe , tapi dah dekat akhir-akhir ... memang menginsafkan . rasa macam pergi kursus motivasi pula . hehe , sebab ... cakap pasal ibu bapa , anak-anak dan Islam . memang ramai laa yang menangis . hehe , aku tak terkecuali . sya izz rasa sepanjang 14 tahun lebih ni , inilah ceramah pertama yang berhasil buat air mata ku tumpah walaupun aku kira the last laa yang menangis . orang lain dah merah mata , aku baru nak menangis . ahakss , daku pun tak tau kenapa . 

cuma , sangat unik ceramah tadi . hehe . penyampaian yang totally sangat berkesan . masa dia cakap , meremang bulu roma . rasa .... entah lar . susah nak cakap . then , lepas habis ceramah .. masa nak bangun daripada kerusi . kitorang rasa ketar gitu kaki . haha , rasa tak nak pergi pun ada . best . best . best dan best . Tapi , sambil dengar ceramah .. mata sya izz meliar-liar jugak . hehe , ramai betul jumpa sya izz nampak kawan masa Darjah 6 dulu . haha , tapi aku nampak yang budak lelaki lah . kawan - kawan perempuan aku dulu .. tak ada langsung aku nampak . 


Hmm , aku sempat tengok Noje , Fadhlil , Efza , Lutfi , Fakhrul . Waahaha , mereka sudah besar rupa - rupanya . haha , rindu laa sama korang semua . :) Oh yaa , hari ini si kembar Ida dan Ira balik dengan aku . yeayyy , sya izz sudah tahu di mana rumah diorang . dan ibu mereka , baik . hehe . okey , kat sini ... kejap hujan dan kejap tidak . petang tadi hujan , sejuk sangat . hujan rahmat gitu . tapi ,a ku tak pergi tuisyen Geo . hehe , rugi rasa tapi .... tak apa lah . ahaksss .

Okey , hurmm .. sudah letih . hehe .sebab ? baru je lepas main gurau - gurau dengan adik-adik ku . saket apa entah aku hari nie . main dengan adam , adib dan athirah . haha . main dengan budak - budak berumur 10 , 8 dan 5 tahun . hihi . tak apa , aku pun masih budak- budak . habis laa bilik aku . dah macam kena landa tsunami . aaaa ! tidakkk , ni malas nak kemas ni . bersepah sangat , sebab main dengan budak-budak ni larh . suara ku pun dah hampir tiada , maklumlah asyik menjerit je tadi . hahaha , ni sayang adik-adik ku ini . :_)

Dan , esok ada alfasl al-idafiyyah . Bi . weyhh , karangan aku belum buat lagi ni .. huhu , rajinnya . hehe , tapi kena kemas bilik dulu larh . aku tak boleh serabut-serabut ni . nanti kerja tak boleh buat . sebab tu selaluya , lepas aku kemas bilik .. baru aku boleh buka buku . kalau tak .. memang aku tak sentuh buku laa . :)

Ops ! thanks untuk budak tu semalam sebab sudi dengar aku merapu , bla3 . haha , rasa macam dekat tanjung rambutan pulak . dah laa budak tu asyik suruh sabar , sabar dan sabar . haha , nak tergelak pula aku rasa . dan , aku tengah sabar laa ni . dua tiga hari akan datang ; ermm , tak tau lah aku . aaaaaaa ! apa pun , R jr kirim salam . wakaka. :P



No comments: